Beantwoord

nieuwe pack’s

  • 11 October 2023
  • 6 reacties
  • 2660 Bekeken

Reputatie 1

Ik krijg vandaag een brief van de bank dat de prijs van mijn pack stijgt met 60%. (!!)

kan u bevestigen dat dit een grap is?

zoniet is dit pure graaiflatie en verliest u een klant. 
 

vooral de inleiding: “er is goed nieuws voor u” is compleet misleidend. 
 

 

 


 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 12 October 2023, 09:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @jorgvandamme,

Bedankt voor je bericht.

Je hebt dus een brief gekregen over de nieuwe packs Easy Guide en Easy Go die vanaf januari volgend jaar beschikbaar zullen zijn. Zij komen er in de plaats van het huidige Comfort en Premium Pack

Via Easy Guide krijg je via onze BNP Paribas Fortis-kantoren een aanspreekpunt om de dagelijkse verrichtingen uit te voeren en kan je op afspraak advies van onze adviseurs-experten krijgen.

Via Easy Go krijg je de postkantoren er bij (dankzij de integratie van Bpost Bank binnen Bnp Paribas Fortis) als aanspreekpunt om je dagelijkse verrichtingen uit te voeren, zonder afspraak en met ruime openingsuren. 

Je kan op onze website een overzicht met een vergelijking tussen de verschillende packs vinden en welke extra diensten je kan gebruiken. 

In de brief heb je een voorstel gekregen voor een pakket, dit op basis van je behoeften. Het gaat wel echter over een voorstel. Je hebt de keuze om voor januari aan te geven dat je een ander pakket verkiest. Je kan trouwens ook nog na januari steeds overschakelen naar een ander pakket.

Je kan deze keuze doorgeven via je profiel in Easy Banking Web en Easy Banking App via de optie “aanbod.”

Ook door beveiligd per telefoon contact te nemen kan je een keuze doorgeven. 

Je belt beveiligd binnen aangemeld vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).

Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in je profiel van Easy Banking Web: 
- Klik op je naam  (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

 

Reactie op bovenstaande. Het is toch zo dat wanneer je een kredietkaart hebt , je sowieso naar een nieuw pack wordt gedwongen dat 60% duurder is.

Dit is echt goed nieuws…..

Reputatie 1

@Ronaldh 

nz wat zoeken ontdekt dat beste goedkope oplossing is om het gratis hello pack te nemen en als optie de creditcard.

dit is voor de meeste mensen de beste en goedkoopste oplossing maar wordt nergens vermeld in de brief. 

 

 

Reputatie 2

@Ronaldh

nz wat zoeken ontdekt dat beste goedkope oplossing is om het gratis hello pack te nemen en als optie de creditcard.

dit is voor de meeste mensen de beste en goedkoopste oplossing maar wordt nergens vermeld in de brief. 

 

 

Beste @jorgvandamme,

Bedankt voor je bericht. 

Je kan steeds een overzicht van onze producten op onze website vinden. Het grootste verschil van het Hello package is alles uitsluitend mobiel en/of digitaal zal gebeuren.

Dit is misschien voor jou de beste oplossing maar we hebben een groot deel van onze klanten die nog steeds van de dienstverlening van onze kantoren wenst gebruik te maken.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

@Ronaldh

nz wat zoeken ontdekt dat beste goedkope oplossing is om het gratis hello pack te nemen en als optie de creditcard.

dit is voor de meeste mensen de beste en goedkoopste oplossing maar wordt nergens vermeld in de brief. 

 

 

Beste @jorgvandamme,

Bedankt voor je bericht. 

Je kan steeds een overzicht van onze producten op onze website vinden. Het grootste verschil van het Hello package is alles uitsluitend mobiel en/of digitaal zal gebeuren.

Dit is misschien voor jou de beste oplossing maar we hebben een groot deel van onze klanten die nog steeds van de dienstverlening van onze kantoren wenst gebruik te maken.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Met andere woorden, om terug te komen op de initiële  post, voor velen 60% extra .
 

Reputatie 1

Vraag me af of het wettelijk is om mensen ongevraagd in een duurder pakket te plaatsen en te verwachten dat ze zich zelf uitschrijven of online gaan zoeken naar een goedkope optie. Volgens mij is deze “opt out” techniek niet wettelijk. Ik leg de vraag neer bij FOD economie. 

Reageer