Beantwoord

nieuwe visa debetkaart - geen pincode

  • 27 December 2021
  • 1 reactie
  • 584 Bekeken

Mijn vader heeft een nieuwe visa debetkaart ontvangen per post om zijn maestrokaart te vervangen. In de brief stond dat die binnen zes weken geactiveerd moest worden. Hij heeft dit nog niet gedaan en heeft nu een e-mail ontvangen waarin staat dat hij de kaart moet activeren voor 31/12. Er wordt gevraagd te bellen naar een nummer met een code en er staat ook bij dat hij de pincode nodig heeft die apart is opgestuurd. Hij heeft helemaal geen nieuwe pincode ontvangen en volgens jullie website kan je de kaart activeren door een betaling te doen met dezelfde pincode als de huidige maestrokaart.

Kunnen wij die kaart nog activeren door een betaling te doen in een winkel, na zes weken?

Of moeten we nu inderdaad bellen naar dat nummer om de kaart te activeren en zo ja, kan dit met de pincode van de huidige maestrokaart, aangezien hij geen nieuwe pincode ontvangen heeft?

icon

Beste antwoord van LarsD 27 December 2021, 14:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @vdesmedt,

Bedankt voor je bericht.

Normaal wanneer je de nieuwe debetkaart krijgt van Visa zou je gewoon de kaart in gebruik moeten nemen door er een keer mee te betalen langs een betaalterminal of door een handeling uit te voeren met pin langs een bankautomaat. In de brief staat 6 weken maar eigenlijk krijg je nog wel iets langer de tijd om de kaart in gebruik te nemen. We raden wel aan om dit zo snel mogelijk te doen indien dit dus nog niet gebeurd is.

Het kan echter ook een mogelijkheid zijn dat er bij de kaart apart een brief wordt verzonden met een nieuwe geheime code/pin code. In dat geval moet je natuurlijk wel de brief met pin hebben ontvangen en zou er ook op de bankkaart een vermelding staan dat deze nog geblokkeerd is en dat je moet bellen om die nog te activeren.

In elk geval kan ik je in deze situatie maar enkel aanraden eerst contact te nemen met het Easy Banking Centre. Indien jij volmacht hebt, kan je gewoon bellen met je eigen gegevens naar 02 762 60 00 of je kan ook beveiligd bellen via de Easy Banking app op een telefoon door erop aan te melden en te klikken op Communicatie.

Met vriendelijke groeten,

Lars D

Reageer