Beantwoord

Online betalingen met nieuwe debet visa kaart

  • 10 July 2021
  • 8 reacties
  • 316 Bekeken

Sinds ik met mijn nieuwe kaart op mijn vertrouwde sites betalingen uitvoer, loopt erg vaak mis. Voornamelijk als ik wil betalen met bancontact. Vaak moet ik dan toch de optie “VISA” of “kredietkaart” selecteren en zelfs dan wordt mijn online betaling in sommige gevallen geweigerd. 

Heeft iemand een gelijkaardige ervaring met deze nieuwe kaart en een eventuele oplossing?

icon

Beste antwoord van LienV 10 July 2021, 15:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb je met die kaart reeds in winkels betaald of geld mee afgehaald? Zo neen, dan zou ik als ik u was dat maar doen want het is nl zo dat men eerst met die kaart moet betalen in fysieke winkels of een geldafname moet doen aan een geldautomaat vooraleer men online kan betalen via een website of app.

 

Kaart eerst in de winkel en een terminal gebruikt. Daarna pas online.

Reputatie 6
Badge +3

Als het dan nog niet lukt dan is het beste van de bank te contacteren want dat is niet normaal dat je nog problemen ondervindt met die kaart.

 
 
Reputatie 1

Dag @KevinvU 

Bedankt voor je bericht. Er zijn nog betaalplatformen die betalingen met de Visa Debetkaart nog niet herkennen.

Je kan dit gerust melden aan de helpdesk op 02 433 40 92 (of via je app), dan kijken we na of het nog om een gekend probleem gaat.

 

Wij nemen contact op met de handelaars en de betaalplatformen zodat zij er ook voor kunnen zorgen dat je met de kaart kan betalen.

 

Groeten

 

LienV

Het gebruik van de gangbare online betaaltoepassingen lijkt mij vanzelfsprekend wanneer men een nieuwe betaalkaart op de markt brengt en deze ongevraagd oplegt aan zijn klanten.

Ik ben nu in ieder geval op de hoogte van het probleem en hoop dat het snel wordt verholpen.

Reputatie 3

Wij nemen contact op met de handelaars en de betaalplatformen zodat zij er ook voor kunnen zorgen dat je met de kaart kan betalen.

En waarom hebben jullie dan niet vooraf contact opgenomen met de handelsorganisaties?

Toegegeven, zulks is wel gebeurd, maar de handelaars blijken niet happig te zijn voor jullie nieuw speeldingetje, om reden dat men  extra kosten moet ophoesten  voor het aanpassen van de terminals en gerelateerde software (en abonnement).

Mij is het inmiddels wel duidelijk geworden dat we nu in den ap gelogeerd zijn.

5 maanden later … en ook hier weeral nog geen oplossing. Kaart(en) geactiveerd in een Fortis terminal. Kan met geen enkele online betalen. Op alle mogelijke manieren geprobeerd; als visa kaart, als bancontactkaart, door te scannen, met de digipass, … alle betalingen worden geweigerd ...

Reputatie 7

Hallo @lucdg 

Je belt ons hiervoor best even op via Communicatie onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00 zodat we zowel jouw pogingen om te betalen als jouw rekening en kaart volledig door kunnen lichten.

Reageer