Beantwoord

op reis in China - kredietkaart

  • 3 November 2023
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Hallo, ik ben momenteel op reis in China en was iets aan het betalen. Nu ging ik dit met mijn kredietkaart doen maar deze zei telkens betaling lukt niet. Ik heb dit 3 keer geprobeerd en dan kon ik niet meer. Nu heb ik via een andere kaart kunnen betalen maar is mijn visa nu geblokkeerd voor altijd of 24 uur? Wat doe ik het best aangezien ik in China zit. Achteraf realiseerde ik mij dat ik vergeten ben de kaart op buiten Europa te zetten, maar is deze nu helemaal niet meer bruikbaar?

icon

Beste antwoord van Tim DL 3 November 2023, 09:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

Hallo, ik ben momenteel op reis in China en was iets aan het betalen. Nu ging ik dit met mijn kredietkaart doen maar deze zei telkens betaling lukt niet. Ik heb dit 3 keer geprobeerd en dan kon ik niet meer. Nu heb ik via een andere kaart kunnen betalen maar is mijn visa nu geblokkeerd voor altijd of 24 uur? Wat doe ik het best aangezien ik in China zit. Achteraf realiseerde ik mij dat ik vergeten ben de kaart op buiten Europa te zetten, maar is deze nu helemaal niet meer bruikbaar?

Dag @Jan Hendrik,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Indien je niet de foute pincode hebt ingegeven, zal de kaart niet geblokkeerd zijn. 

Nadat je de kaart hebt geactiveerd voor buiten Europa, zal het normaal terug in orde moeten zijn dan.

Je kan de kaart voor buiten Europa activeren via je Easy Banking App. Dit door via ‘Mijn diensten’ te kiezen voor ‘Kaarten’, en hier je kredietkaart te selecteren. Je krijgt dan een scherm met je huidige verrichtingen, rechtsboven mag je op het tandwiel doorgaan om op de lijst van je kaartinstellingen te komen. Hier kan je onderaan de lijst de kaart activeren voor buiten Europa. 

Indien je kaart wel zou geblokkeerd zijn (door foute pincodes), dan dient er een nieuwe pincode aangevraagd en opgestuurd te worden. 

Hiervoor dien je ons dan beveiligd te contacteren. Dit kan via beveiligde chat op je Easy Banking Web (PC-banking) door je eerst aan te melden en dan een chat te starten, of telefonisch. Telefonisch kan je ons beveiligd contacteren via het communicatiemenu van je Easy Banking App. 

In het communcatiemenu kies je voor ‘Hulp en contact’. Selecteer de categorie en het onderwerp van je vraag en klik nadien op ‘Easy Banking Centre’ of ‘Neem contact met ons op’. Je wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.

 

Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code (Een adviseur beveiligd contacteren met de Easy Banking Phone-code | Community BNP Paribas Fortis). We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Groetjes,

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Vriendelijk bedankt, het is me gelukt om naar de bank waar ik woon te bellen en deze hebben me gezegd dat hij blij aar niet geblokkeerd staat. Bedankt voor de informatie zal deze opslaan 

Reageer