Beantwoord

Payconiq 365-daagse limiet overschreden

  • 2 June 2021
  • 5 reacties
  • 562 Bekeken

Beste,  het is nu bijna 3 weken geleden dat mijn payconiq de melding gaf dat mijn 365-daagse limiet bereikt was.  Na contact te hebben opgenomen deelden ze me mee dat mijn ID moest herbevestigd worden via mijn app.  Op de app vond ik niet hoe ik dit moest doen.  Bij een tweede contact werd mij medegedeeld dit te doen via de oude app (!).  Zo gezegd, zo gedaan.  Na mijn ID én selfie te hebben opgestuurd via de oude app werd er mijn medegedeeld dat binnen de 24 uur alles ok zou zijn.  We zijn nu bijna 3 weken verder en na meerdere contacten werd er mijn 5 dagen geleden gemeld dat ik geduld moet oefenen,………………  Mijn app blijft geblokkeerd, het is te zeggen ik kan nog €0,54 uitgeven, alles daarboven wordt geweigerd.  Ik weet het niet meer…….  En bij payconiq ook niet,………..

icon

Beste antwoord van YannickB 2 June 2021, 08:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo @Gerry8210 

Veranderde je toevallig recent van adres of werd jouw identiteitskaart onlangs vervangen? Zo ja, dan is het mogelijk dat je de nieuwe gegevens niet alleen bij Payconiq, maar ook bij ons moet registreren.

Hoe je dat kan doen, lees je in deze handleiding:

Je kan de status van jouw identiteitsgegevens bij ons ook na laten kijken door ons even te bellen via Contact onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00.

Heb je ook rekeningen of kaarten van andere banken gekoppeld aan Payconiq by Bancontact, dan raad ik je aan om ook aan die banken je gegevens door te geven.

Is langs onze kant alles in orde, dan vrees ik dat het probleem zich langs de kant van Payconiq by Bancontact bevindt en dat enkel zij je kunnen helpen. Eventueel kan je wel proberen om je rekeningen en kaarten uit de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Reputatie 3

Ik weet het niet meer…….  En bij payconiq ook niet,………..

Niet weten waarover het gaat is gewoon een routinezaak bij PQ.

Overigens, buiten wat overbodige snufjes dupliceert PQ enkel maar de mogelijkheden van EA. Jawel, sinds PQ het mobiel betalen heeft afgeschaft is er eigenlijk geen toegevoegde waarde meer.

Reputatie 7

Hallo @De Schipper 

Payconiq by bancontact is een mobiele app. Je kan dus enkel via je smartphone betalen door, onder andere, QR-codes te scannen. Bedoel je misschien dat je niet meer via NFC kan betalen?

Als ik het goed heb schakelde Payconiq by Bancontact die functie uit omdat ze enkel werkte op Android (Apple staat NFC-betalingen niet toe voor voor andere betaalmiddelen dan Apple Pay) en omdat ze amper gebruikt werd. Volgens hun ging het om 1,5% van hun gebruikers die op een jaar tijd minstens 1 NFC-betaling uitvoerde.

Volgens de meest recente berichten die ik van hen kan vinden (daterend van maart dit jaar) werken zij aan een alternatief dat op alle toestellen moet werken. Voor meer info daarover raad ik je aan om hen te contacteren.

Reputatie 3

@Gerry8210  puur uit curiositeit: Enig idee hoeveel je al hebt uitgegeven via de app dit jaar/wat de limiet dan zou kunnen zijn?

Limiet is € 2500,-

Reageer