Beantwoord

Payconiq - krijg rekening nog steeds niet gekoppeld

  • 13 November 2021
  • 28 reacties
  • 19934 Bekeken

Beste,

Wanneer ik in de Payconiq by Bancontact-app kom tot op het scherm met de mededeling “we zijn je bankrekening aan het koppelen”, blijft dit eindeloos zo staan. (Het maakt op dat ogenblik niet uit of ik de bank-app al heb open staan of niet).
 

Wanneer ik echter op dat scherm, bovenaan links, op het pijltje “terug” tik, kom ik terecht op het scherm met de bank-lijst.  BNP Paribas Fortis staat daar evenwel tussen. Selecteer ik de bank, word ik doorgestuurd naar een website van BNP en doorloop ik alle aanmeldingen met kaartlezer.
Dit eindigt op een pagina van Payconiq met het opschrift “Redirecting …”

Verder dan dat kom ik niet !
 
Kan u mij verder helpen zodat ik, eindelijk, mijn bankrekening gekoppeld krijg?

Ik heb Android v8
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord van YannickB 15 November 2021, 08:28

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7

Hallo @DerpyNerd 

Het is inderdaad frustrerend als je nog steeds problemen hebt na alles al te hebben getest. 

Je nieuwe Visa Debit-kaart werkt alvast gewoon met Payconiq by Bancontact, want die kaart gebruikt zowel Visa als Bancontact. Dat je ‘Visa auth’ op je kaartlezer ziet, is normaal.

Kan je me volgende info geven? Dan probeer ik voor je uit te zoeken wat er aan de hand is.

  • Heb je je debetkaart al gebruikt om in een fysieke winkel te betalen met je chip en je pincode?
  • Welke foutmelding verschijnt er exact wanneer je je kaart wilt koppelen aan Payconiq by Bancontact?
  • Kan je QR-codes voor betalingen wel scannen via de Scannen functie in Easy Banking App?

Hallo @DerpyNerd 

Het is inderdaad frustrerend als je nog steeds problemen hebt na alles al te hebben getest. 

Je nieuwe Visa Debit-kaart werkt alvast gewoon met Payconiq by Bancontact, want die kaart gebruikt zowel Visa als Bancontact. Dat je ‘Visa auth’ op je kaartlezer ziet, is normaal.

Kan je me volgende info geven? Dan probeer ik voor je uit te zoeken wat er aan de hand is.

  • Heb je je debetkaart al gebruikt om in een fysieke winkel te betalen met je chip en je pincode?
  • Welke foutmelding verschijnt er exact wanneer je je kaart wilt koppelen aan Payconiq by Bancontact?
  • Kan je QR-codes voor betalingen wel scannen via de Scannen functie in Easy Banking App?

Hoi Yannick,

- Heb je je debetkaart al gebruikt om in een fysieke winkel te betalen met je chip en je pincode?
Ja, al heel vaak, zowel met de chip en pincode als contactloos. Bij sommige winkels werkt het contactloos betalen niet. Ik kan ook bij alle type betaalterminals betalen.

- Welke foutmelding verschijnt er exact wanneer je je kaart wilt koppelen aan Payconiq by Bancontact?
Ik krijg geen specifieke foutmelding. Nadat ik via het protaal van Fortis ondertekend heb, wordt ik zonder meer automatisch terug omgeleid naar de payconiq app.
Dan volgt het infinity symbool van payconiq, gevold door de generieke melding “Er ging iets mis” met de afbeelding van de ontkoppelde stekker.

- Kan je QR-codes voor betalingen wel scannen via de Scannen functie in Easy Banking App?
Dat gebruik ik nu als alternatief, dus dat werkt voor zowel betalen als ontvangen.

Bedankt dat je me wil helpen!

 

Groetjes, Robbie

Reputatie 7

Bedankt Robbie!

Nog een laatste vraag. Heb je een kaart van BNP Paribas Fortis of van Hello Bank en welke bank kies je in de lijst in de Payconiq app?

Reageer