Beantwoord

Probleem met Google Pay op smartwatch

  • 10 January 2022
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

Sinds kort werkt Google Pay ook op de Samsung smartwatch 4.

Als ik probeer kaarten toe te voegen op mijn smartwatch verbindt die met mijn Samsung S10e smartphone en lukt alles tot ‘uw kaart wordt geverifieerd door uw bank’ en dan loopt het mis, dan krijg ik de melding  :‘Uw kaart kan niet worden toegevoegd. Neem contact op met uw kaartuitgever voor meer informatie’ .

Ik nam reeds contact op met Google Pay en kreeg daar dit antwoord (excuses voor fouten want dit is Google translate) :

“Beste Luc, 

Dank u voor uw antwoord.

Ik heb uw account gecontroleerd en zie dat uw Google Pay-account absoluut in orde is. Gewoonlijk worden al onze gebruikers gepromoveerd om de kaart te verifiëren tijdens het koppelen van de kaart aan Google Pay. Dat gezegd hebbende, lijkt het erop dat de bank geen autorisatie van hun kant heeft vrijgegeven.

Ik zal u uitleggen hoe dit werkt. Wanneer u een kaart toevoegt aan uw Google Pay-kaart, moet uw bank de kaart autoriseren voordat u deze koppelt aan uw Google Pay-app. Er zijn echter maar weinig banken die het kaartgebruik beperken tot slechts één apparaat. Als u de kaart in dat geval opnieuw wilt gebruiken voor uw Google Pay-app, moet u de kaart ontkoppelen van het vorige apparaat en vervolgens toevoegen aan uw Google Pay-app.

Dat gezegd hebbende, verzoek ik u contact op te nemen met uw bank en uw kaart te ontkoppelen (indien aanwezig, volgens hun gegevens) en deze vervolgens toe te voegen aan uw Google Pay-app.

Als u nog vragen heeft, kunt u deze e-mail beantwoorden. Ik ben blij om te helpen!”

 

Kan iemand me hier verder helpen, wat ik moet of kan doen om dit euvel op te lossen?

icon

Beste antwoord van LarsD 11 January 2022, 14:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @Luc De Booserie,

Bedankt voor uw bericht.

Het eerste waar we vooral naar moeten kijken is welke kaart(en) u nu wil toevoegen. Indien het nog een nieuwe kaart is, moet de kaart zeker al geactiveerd zijn door een eerste gebruik met pin code langs een fysieke betaalterminal.

Verder is het mogelijk dat er nog iets anders het gebruik van de kaart blokkeert maar daarvoor raden we u aan contact te nemen met onze helpdesk zodat we dit voor u kunnen bekijken.

U neemt contact op via 02 762 60 00 of als u de Easy Banking app gebruikt, kan u onderaan in uw profiel klikken voor “Communicatie” om met ons te bellen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer