Beantwoord

QR code via scannen app gebruiken op iphone IOS 17.3.1

  • 3 March 2024
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Ik kan voor de meeste van de gevallen betalen via scannen QR code op webshops bv..
Echter soms lukt dit niet en geeft de app ongekend formaat QR code aan.

Het gaat NOOIT als ik een QR code moet scannen in een winkel die getoond wordt op het betaalapparaat (bankcontact toestelletje waar je je kaart ook kan insteken).

Dit is reeds meer dan een jaar zo. Andere klanten doen dit vlot. Weet niet met welke app zij werken. Mogelijk niet met BNP app.

Wanneer kan dit in orde gebracht worden aub. ?

icon

Beste antwoord van LarsD 4 March 2024, 10:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

 

Het gaat NOOIT als ik een QR code moet scannen in een winkel die getoond wordt op het betaalapparaat (bankcontact toestelletje waar je je kaart ook kan insteken).

 

Uiteraard, want dit is een systeem van Payconiq (Bancontact), incompatibel met het scanprogramma van BNP (en vice versa).

Kortom,  om in de kleinhandel en warenhuizen te scannen moet u vanuit de App-storing  “Payconiq by Bancontact” installeren.

Hmmm OK als dit zo is. De winkelier vroeg mij echter de bank open te doen en niet PAYCONIQ. Maar goed gesteld dat dit waar is, wat wel zo zal zijn, is er een te hanteren regel of moet dit gewoon op de generator van de QR code vermeld staan voor welke app of type QR lezers dit bedoeld is ? Bedankt !

Reputatie 1

Hmmm OK als dit zo is. De winkelier vroeg mij echter de bank open te doen en niet PAYCONIQ. Maar goed gesteld dat dit waar is,

Mits een kleine moeite kunt u op het Internet controleren dat zulks niet uit mijn duim gezogen is.

En mits een dito minimum aan hersenwerk kunt u nakijken of er ergens op BNP’s scan “Payconiq by Bancontact” vermeld staat. En mits een greintje hersenwerk meer kunt u op het betaalapparaatje van uw “winkelier” nakijken of  er “Bancontact” of “Payconiq by Bancontact” vermeld staat.

Naar verluidt zou BNP binnen afzienbare tijd zijn scanprogramma compatibel maken met Payconiq (by Bancontact). Maar in ieder geval is het nu niet zo. 

Dus om mijzelf nodeloos en waarschijnlijk ook nutteloos te herhalen, wilt u scannen aan de kassa’s, dan zult u “Payconiq by Bancontact” moeten installeren. Wat uw “winkelier” ook moge beweren.

Voorts is BNP’s scanprogramma compatibel met een aantal boekhoudkundige programma’s. Payconiq niet.

Reputatie 4

Hallo @lvu2500,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om QR-codes die door Payconiq zijn opgemaakt in te scannen via onze app. Normaal wordt er deze maand een nieuwe update van onze app beschikbaar gemaakt waarna het wel mogelijk moet zijn deze codes te gebruiken.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

@LarsD  : dank u voor uw antwoord … het is maar dat ik sommige klanten voor mij dit wel geregeld zag krijgen via hun Bankapp dat ik dacht dat BNP mss achterijlde. Maar geen erg. Merci !

 

Reageer