Beantwoord

uitgifte staat Visa

  • 8 December 2023
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Beste,

 

Sedert juni 2023 krijg ik op mijn maandelijkse uitgiftestaat van Visa, telkens een bedrag van 13,49€ van Neflix met terugkerende referentie Los Gatos Dit zegt mij niets !

Hoe kan ik dit laten stoppen en geld terugvragen ?

Antoine Vermeulen

icon

Beste antwoord van LarsD 8 December 2023, 13:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Hallo @Vermeulen Antoine ,

Bedankt voor je bericht. Mocht je Netflix niet kennen: het is een platform waar je via een abonnement online toegang krijgt tot films en series. De kost van 13,49 euro komt wel overeen met de kost van een standaard abonnement bij Netflix. De referentie van Los Gatos kan verwijzen naar de hoofdzetel van Netflix die ook gelegen is in Los Gatos, Californië in de Verenigde Staten. 

Indien je niet zelf een abonnement hebt opgestart via Netflix kan je best de kaart stopzetten om verdere afhoudingen te voorkomen want dit toont aan dat iemand anders in jouw plaats de gegevens van de kaart gebruikt voor deze betalingen uit te voeren. Je kan de kaart stopzetten via CARD STOP 078 170 170.

Je kan ook het Easy Banking Centre beveiligd contacteren voor de verrichtingen met de kaart na te kijken, als ook de kaart te laten blokkeren en vervangen.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op.

Maak je geen gebruik van de app? Je kan dan bellen op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Wanneer het een betaling is via een kaart dan ben je afhankelijk van de handelaar naar waar de betaling is gebeurd om het geld terug te eisen. Voor kredietkaarten is er een apart platform voorzien waar je het verzoek tot terugbetaling of betwisting kan versturen: Een aankoop betwisten (mijnkaart.be)

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Bedankt voor de duidelijke informatie

 

vriendelijke groeten

 

Antoine

Reageer