Beantwoord

Visa bankkaart

  • 30 January 2022
  • 6 reacties
  • 224 Bekeken

Beste,

Een tijdje geleden dat ik signaleerde dat de bankkaart (visa debetcard) niet werkt bij online betalingen Zalando. Vandaag nog steeds niet opgelost. Vandaag gaan tanken bij Dats. Weer dezelfde miserie … Er stond een man naast mij met hetzelfde probleem. Ik durfde niet zeggen dat ik mijn gans leven bij ASLK/Fortis gewerkt heb. Ik heb getankt met mijn Visakaart; de man naast mij had geen visakaart en is vertrokken zonder te tanken ...

Ik lees dat op korte termijn … wat is korte termijn? Dit duurt al maanden. Er werd al genoeg gesignaleerd bij welke bedrijven de kaart niet aanvaard wordt. Is het dan zo een grote moeite om al de gesignaleerde bedrijven op te lijsten en hen vragen om de visa debetkaart in hun betaalplatvorm te aanvaarden?

 

icon

Beste antwoord van YannickB 2 February 2022, 14:09

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Stanny,

Het is inderdaad niet prettig als jouw kaart niet aanvaard wordt op de plaatsen waar je regelmatig betaalt.

Wat Zalando betreft gaat het om een probleem wanneer je kiest om te betalen via Bancontact. Dit dient aangepast te worden zodat de nieuwe kaartnummers aanvaard worden. We hebben hen alvast op de hoogte gebracht daarvan. In tussentijd kan je met je Bancontact-Visa Debit-debetkaart bij Zalando betalen door te kiezen voor de Payconiq by Bancontact QR-code of voor Visa/kredietkaart.

Wat Dats betreft zou je zonder problemen met je fysieke kaart via Bancontact moeten kunnen betalen, maar ik vraag voor de zekerheid voor je na of er nog meldingen zijn. Kan je me zeggen bij welke Dats je probeerde te tanken?

Op dit moment kan je bij zo’n 99% van alle Belgische handelaars betalen via je debetkaart, aangezien zo goed als alle winkels Bancontact aanvaarden. Er is nog een zeer klein aantal handelaars met terminals die enkel Maestro aanvaarden. Zij werden gecontacteerd via hun acquirer (leverancier van de terminals), maar wij kunnen hen als bank niet verplichten om specifieke betaalkaarten te aanvaarden.

Hallo Yannick,

Het was bij Dats Sint-Truiden. Ik was niet alleen. De persoon naast mij had hetzelfde probleem en waarschijnlijk geen visakaart of ander betaalmidden en is vertrokken zonder tanken. Bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7

Hallo opnieuw Stanny,

Dats aanvaard effectief onze debetkaarten, dus we vermoeden dat er bij dat ene tankstation problemen met de terminal waren. We zoeken het voor de zekerheid verder uit. Ik kom hier nog op terug van zodra ik meer weet.

Reputatie 7

@Stanny Jacquet 

Nog één bijkomende vraag; ging het om het Dats tankstation op de Tiense of op de Luikersteenweg?

Tiense steenweg. Ik heb verschillende mensen zien tanken met ? kaart. Ikzelf heb met visakaart getankt en die werkte ...

Reputatie 7

Tiense steenweg. Ik heb verschillende mensen zien tanken met ? kaart. Ikzelf heb met visakaart getankt en die werkte ...

We hebben het na laten kijken en die dag zijn er verschillende succesvolle betalingen bij dat tankstation uitgevoerd. Zowel via onze oude Bancontact-Maestro debetkaarten als via de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaarten.

Vermoedelijk gaat er dus zeer kortstondig een storing zijn geweest, of is er een probleem met bijvoorbeel de chip van je kaart. Als je nogmaals ergens problemen ondervindt, bel je ons best even op via Communicatie onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00 zodat we nog meer in detail kunnen nakijken wat er precies aan de hand is.

 

Reageer