visa debet onregelmatig

  • 1 December 2021
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 14 reacties

Ik ondervind toch wat eigenaardigheden met de nieuwe visa debet kaart, vooral bij betaalautomaten parking ticket ; Apple pay wordt soms geweigerd aan betaalterminal, maar fysieke kaart contactloos werkt wel. Bij andere terminals contactloos (kaart) wordt geweigerd, fysiek kaart invoeren lukt wel. En dan nog, waar ik voordien geen probleem had in een bepaalde winkel, word Apple pay aanzien als gewone contactloze betaling en wordt de transactie geweigerd omdat het bedrag hoger is dan €50. Al deze terminals in dit voorbeeld aanvaarden credit cards.


2 reacties

Reputatie 7

Hallo Lode,

Betalingen met Apple Pay boven 50 EUR moeten inderdaad extra bevestigd worden met je code, FaceID of TouchID. 

Wat je andere betalingen betreft, is het misschien best dat je ons even belt via Communicatie onderaan Easy Banking App. Het feit dat je bij dezelfde terminals soms wel kan betalen en soms niet, kan duiden op een netwerkprobleem bij die terminals (al zou je dan niet de enige met problemen zijn), maar het kan ook duiden op een probleem met de chip van je kaart en/of je Apple Pay token.

Telefonisch kunnen we dat in detail nakijken en oplossen.

Betalingen met Apple Pay moeten altijd bevestigd worden met FaceID (nu met code → mondmasker)/TouchID, dat is  het ‘probleem’ niet. Het 'systeem denkt’ dat het een gewone contactloze kaart is, daarom moet ik mijn pincode op de terminal ingeven.

Ik zal proberen na te  gaan welke terminals problemen geven.

Reageer