Beantwoord

Visa Debetkaart werkt niet in Nederland

  • 28 June 2022
  • 6 reacties
  • 525 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik wilde met mijn nieuwe VISA debetkaart parkeren aan een automaat in Den Bosch Nederland maar kreeg ook na verschillende pogingen de melding dat de kaart niet werd aanvaard. De automaat accepteerde geen kredietkaarten maar wel maestro, dus moest dat normaalgezien werken. gelukkig had ik nog een kaart bij van een andere bank (die enkel maestro had) en die werkte perfect.

Het ligt niet aan de kaart want die werkt in belgië perfect.

Ik hoor dat het een gigantisch probleem is in het buitenland met deze kaart. Ik heb niet om deze kaart gevraagd en zou dus graag een kaart hebben waarmee ik zoals vroeger overal kan betalen.

Kan u laten weten wanneer deze problemen zullen opgelost zijn

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 28 June 2022, 15:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @Herta,

Bedankt om ons dit te melden.

We weten dat er helaas nog problemen voorkomen om met de Visa debit te betalen bij enkele publieke parkeermeters in Nederland.

Dit probleem is al reeds doorgegeven en de automaten moeten aangepast worden.

We houden je op de hoogte.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 7

Hallo @Herta 

Om hier nog even op terug te komen: Maestro is het betaalnetwerk waarvan je oude debetkaart gebruik maakte. Dit netwerk zal volgend jaar verdwijnen. Dat is de reden dat je nu een Bancontact-Visa Debit-debetkaart hebt. Alle andere banken zullen hun Maestro-kaarten binnenkort ook moeten vervangen.

Met je nieuwe kaart maak je in het buitenland automatisch gebruik van het Visa netwerk. Dit wordt op de meeste plaatsen al ondersteund, al zijn er nog sommige handelaars (waaronder het bedrijf achter sommige Nederlandse parkeerautomaten) die dat nog niet doen.

We zorgen er samen met Visa voor dat zoveel mogelijk handelaars je kaart zullen aanvaarden.

Ik hoop inderdaad dat het snel wordt opgelost. Mijn dochter meldt dat ze ook in Belgische winkels nog problemen ondervindt met deze kaart. Zelf heb ik het nog niet gehad.

Het is dus blijkbaar niet beperkt tot het buitenland

Reputatie 7

Kan je me zeggen om welke winkels het precies gaat en of je dochter toevallig met haar kaart via Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay of Garmin Pay probeerde te betalen? Dan volg ik het voor je op.

In België aanvaarden meer dan 99% van alle handelaars onze kaarten via Bancontact en/of Visa. Je dochter zou dus niet zoveel problemen mogen hebben.

Ze weet niet meer welke winkels, maar het was wel gewoon in de winkel betalen en niet via Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay of Garmin Pay

Reputatie 7

Bedankt Herta. Mocht je dochter nogmaals problemen hebben, mag ze ons dat steeds laten weten. Dan kunnen we nagaan wat er precies aan de hand is.

Reageer