Beantwoord

vraag nieuwe bankkaart

  • 10 August 2021
  • 4 reacties
  • 234 Bekeken

Hallo, 

Een week of 3 geleden heb ik een nieuwe bankkaart gekregen, nu wou ik een aankoop doen online hiermee maar zag ik dat de kaart een Visa kaart is, maar aangezien ik nog onder 18 ben mag ik nog geen visa kaart krijgen. Is dit normaal of is mij een foto kaart doorgestuurd? Ook staat er een IBAN code op ipv kaartnummer. 

icon

Beste antwoord van YannickB 11 August 2021, 09:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat klopt dat minderjarigen geen kredietkaart kunnen krijgen maar de kaart die je gekregen hebt is echter geen kredietkaart maar nog altijd een debetkaart van het type Bancontact-Visa Debit, ik leg de nadruk op debit om aan te tonen dat het een debetkaart is.

Op de voorkant staat uw IBAN rekeningnummer op, de kaartnummer bevindt zich echter op de achterkant van de kaart.

 
 
 
 
Reputatie 7

Hallo @Lars Dirks 

Wat @Alexander zegt klopt. Je nieuwe kaart is geen kredietkaart, maar wel een gewone debetkaart die kan betalen via het netwerk van zowel Bancontact als Visa. Het geld blijft zoals steeds onmiddellijk van je zichtrekening gaan.

Op deze pagina kan je alvast wat meer info over je nieuwe kaart vinden:

 

kan ik naast de nieuwe debetkaart waar Visa ook op ermeld staat dan ook nog mijn visa kaart gebruiken voor een uitgestelde betaling?

 

Reputatie 2

@Sabine Nelis ,

 

Ja, onze kredietkaarten Visa Classic en Mastercard Gold blijven onveranderd bestaan en bruikbaar.

Enkel onze debetkaarten worden vernieuwd, aangezien het betaalnetwerk wijzigt van Maestro naar Bancontact-Visa Debit. Wat je betaalt met je debetkaart, gaat meteen van je rekening af, ookal is deze nu aangesloten op het nieuwe betaalnetwerk Bancontact-Visa Debit. Wat je betaalt met je kredietkaart, gaat pas de maand later gegroepeerd van je rekening af.

 

Alvast een fijne feestperiode gewenst,

 

Jill

Reageer