Beantwoord

Waarom kan mijn zoon geen saldo zien op zijn zakgeldrekening?

  • 22 August 2022
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

Mijn zoon heeft een mentale beperking en er is voor hem door de bewindvoerder over de goederen een zakgeldrekening geopend en een kaart aangevraagd op naam van mijn zoon. De kaart werkt perfect maar hij kan nergens zijn saldo raadplegen. Dit is helemaal niet handig. Hoe moeten we dit oplossen.

icon

Beste antwoord van YannickB 22 August 2022, 12:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Dag Hilde,

Easy Banking is jammer genoeg niet beschikbaar voor mensen onder bewindvoering. We werken er wel aan om dit aan te passen, al kan ik je op dit moment nog geen datum geven waarop je zoon zijn rekening online zou kunnen raadplegen.

Als hij geld afhaalt aan een automaat, dan zou hij zijn saldo wel moeten kunnen zien. Sommige automaten verbergen het saldo uit veiligheid, maar je kan dit op het scherm aanpassen.

Alvast bedankt voor de reactie. Maar hoe kan dit dan op het scherm aangepast worden? Heb mijn probleem al voor gelegd bij mijn bank maar zij verwijzen mij door naar de bewindvoerder. 

Reputatie 4

Hallo @Hilde Matthys,

Wanneer je de debetkaart in één van onze bankautomaten (een automaat die je kan vinden binnen onze kantoren) gebruikt kan je normaal bovenaan rechts van het scherm “saldo tonen” kiezen. 

Sommige mensen onder bewindvoering hebben iets meer rechten. Zij zullen na de invoer van de kaart en code in de bankautomaat, kunnen kiezen voor ‘Mijn rekening raadplegen’. Vervolgens zien ze het saldo van de zakgeldrekening.

Reageer