Beantwoord

Crypto: informatie gewenst van Fortis



Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor de verwijzing @VALUTA !

Bovenstaandeberichten blijven alvast wel gelden. Het is mogelijk dat, ook wanneer wij een specifieke rekening niet blokkeren, er een probleem bij de begunstigde is, of dat de begunstigde bank een blokkering heeft opgelegd.

In geen geval kunnen wij je als bank details geven over de rekeningen van anderen en de redenen waarom ze al dan niet geblokkeerd werden. Ongeacht of het over cryptoplatformen of iets anders gaat.

@Julie N , klopt het dat BNP rekeningen stopzet als er overboekingen gebeuren van crypto exchanges? 

Wat is de policy van BNP hierover?

Reputatie 4

Hallo @Lander56,

Bedankt voor je bericht.

Het stopzetten van de relatie met onze bank zal worden gedaan als gevolg van andere factoren. 

Gezien de soms verdachte aard van cryptomunten, kan het kopen en verkopen van dit product via onze rekeningen een risico vormen voor klanten en de bank.

Wij geven daarom ook geen enkel advies met betrekking tot cryptomunten.

Als je een overschrijving wil uitvoeren of de betalingslimiet van een kaart wil verhogen om cryptomunten aan te kopen, kunnen wij dat niet verbieden, maar we raden dit wel af.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo @LarsD @JulieN

Mijn vraag kwam naar aanleiding van het stopzetten van jullie klantenrelatie met klant Bbobb op de vorige pagina.

Het betekent dus niet dat een overschrijving van of naar een crypto exchange direct/automatisch een einde maakt aan de klantenrelatie tussen de bank en de klant, als ik uw antwoord correct lees?

Reputatie 4

Hallo @Lander56,

Wij zijn natuurlijk niet op de hoogte van waarom een bepaalde klantenrelatie nu juist is stopgezet. Zoals we eerder aangaven moeten er toch wel verschillende andere factoren zijn voor dat er een beslissing komt om de klantenrelatie stop te zetten.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer