internationale overschrijving

  • 23 February 2021
  • 6 reacties
  • 1509 Bekeken

Na mij hebben geinformeerd naar de kosten heb ik een proef willen doèn op een internationale (niet SEPA land) overschrijving naar Turkije, daar ik in de toekomst iedere maand het gaat doen.

Ik schreef 100 euro over. Er werd 139 euro van mijn rekening afgehouden. Dus een kost van 39 procent op het totaal bedrag. Toch een stuk hoger dan het zou moeten zijn. Ook kreeg ik geen gedetaillerd uiteksel daar ik er geen inzicht op hebt. 

De storting gebeurde in Euro's op een turkse Euro rekenig. Dus ook geen koerswissel. 

Graag wat info over deze situatie.

Mvg Yasar BASKALE


6 reacties

Reputatie 3

Dag Yasar baskale

Hier vind je de instructies voor het uitvoeren van een internationale overschrijving.

Turkije maakt geen deel uit van de SEPA-overschrijvingen maar wordt aanzien als een internationale overschrijving waardoor die kosten hoger zijn dan bij een SEPA-overschrijving. je betaalt sowieso al minimum 8,47EUR betalingsprovisie voor het uitvoeren van zo’n overschrijving.

Nadat de internationale overschrijving is uitgevoerd zul je in berichten via Easy Banking Web een  getailleerd bericht terugvinden met info over de aangerekende kosten.

Beste. Er blijfts nog steeds een grote verschil. Misschien kunnen we dit eens beter uitklaren voor de toekomst. Ook naar andere klanten toe. Want ik had me zowel online als via mijn kantoor hierover informatie opgevraagd.

Ondertussen heb ik me bij beide banken geinformeerd.

BNp Hiel een bedrag van rond de 9 Euro conform de regels die u mij meedeelde. De ontvangende bank. TEB in Turkije naam een comissie van 2 duizendste van het overschreven bedrag. Tot dusver geen probleem. Maar TEB bank had het ook over een derde bank. Tussen bankinstelling die dan zorgde voor de transacties. En als ik het goed begrijpt ging deze met een overdreven hoge comissie lopen. Graag meer info ontrend de transactie wijze. Ik heb in het verleden al 100 000 Euro naar Turkije overschreven. Koste me niks. Plan ook in het toekomst regelmatig overschrijvingen. 

Ik kwam te weten dat het zou gaan om IHBAR BANK. En de keuze in deze samenwerking zou liggen bij de verzendende bank, dus hier om PNB.  Nu ik kan als klant niet weten hoeveel tussenschakels er  wordt gebruikt om een internationale transactie te verwezenlijken. Kunt u hierover informeren en mij de info doorgeven. Klopt dit allemaal. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was. 

Met Dank Y.B. 

Reputatie 7

Hallo @Yasar baskale 

Dat is info die we je jammer genoeg niet kunnen geven omdat het gaat over achterliggende processen die ook van (begunstigde) bank tot bank kunnen verschillen.

Wanneer je een internationale overschrijving uitvoert, worden de kosten alvast bepaald door ons, door het land van de begunstigde, door de bank van de begunstigde en door de keuze die je maakt over wie de kosten op zich moet nemen.

Een compleet overzicht van onze kosten vind je in onze tarievenlijst.

Wil je een meer gedetailleerde schatting, dan kan je telefonisch bij ons Easy Banking Centre terecht via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code. Mijn collega’s kunnen de verrichting dan voor jou simuleren.

Bedoelt u dat ik de overschrijving die ik vanmorgen deed nog kan laten annuleren via Easy Banking Center. 

Ok sorry. U had het over simuleren en niet annuleren. My bad

Reageer