Sticky NIEUW

Uw Easy Banking App evolueert

  • 19 November 2020
  • 72 reacties
  • 51308 Bekeken
Uw Easy Banking App evolueert

Toon eerste bericht

72 reacties

Op mijn IPad moest ik de App installeren terwijl de oude er nog bleef op staan. resultaat: 2 app Easy Banking. Dan is het van ‘welke is de nieuwe’.

Op mijn Smartphone krijg ik nog steeds geen update. Er is, zoals bij de IPad, geen nieuwe versie te installeren.

Voor alle duidelijk. Ik bedoelde de android versie. Daar vind ik nergens een blokkering van de NFC functie.

Moest dat wel werken op de IOS (Apple), dan voel ik me tekort gedaan. Er zijn nl. meer Android gebruikers.

Suggestie:

De benaming voor doorlopende opdrachten zou aanpasbaar moeten zijn. Momenteel zie ik in de app “UW DOORLOPENDE OPDRACHT” + het bedrag of “EUROPESE DOMICILIERING VAN” + het bedrag.

Dit geeft geen info over de transactie. Logischer zou zijn als hier “spotify abonnement” zou kunnen staan bijvoorbeeld.

 

 

 

Deze terechte vraag kadert in een algemene vraag van de consument om meer duidelijkheid en overzicht van zijn/haar uitgaven. De tijd mag voorbij zijn waarop je in je rekeningen een naam ziet staan van één of andere BVBA met een onmogelijke naam en waar je na googelen pas achter komt dat het de krantenwinkel om de hoek is… Een integratie met de CAKE banking app (door bijna alle concurrerende banken aangeboden, behalve BNP Paribas Fortis) wordt stilaan tijd (of maak het zelf). Dat wordt de nieuwe taak van de bank: help de klant met zijn budget. 

 

Reputatie 7

@Fransvb 

Je kan de functie om contactloos met je debetkaart te betalen zo in- en uitschakelen:

  • Meld je aan in Easy Banking App.
  • Druk onderaan op Kaarten en tik op de kaart waarvoor je contactloze betalingen wilt blokkeren.
  • Druk vervolgens bovenaan rechts op de drie punten en kies voor Kaartinstellingen.
  • Schakel hier Contactloos in of uit.
Reputatie 7

Hallo @dewulfda @Anton van der Meijden 

Dat je twee apps ziet, komt doordat er voordien effectief twee apps in omloop waren voor iOS: een voor iPad en een voor iPhone. De verschillen zaten voornamelijk in de resolutie van de app en in de mogelijkheid om op iPad meerdere profielen aan te maken.

Op dit moment is er slechts één app in omloop die je op beide toestellen kan installeren. Op dit moment kan je in de nieuwe app nog niet met meerdere profielen werken. Je kan op iPad dus de oude app laten staan en blijven gebruiken (met meerdere profielen), of je kan al omschakelen naar de nieuwe versie.

De functie om in dezelfde app 2 profielen te creëren zou zeker beschikbaar moeten blijven! Wordt veelvuldig gebruikt. 

Hallo @dewulfda @Anton van der Meijden 

Dat je twee apps ziet, komt doordat er voordien effectief twee apps in omloop waren voor iOS: een voor iPad en een voor iPhone. De verschillen zaten voornamelijk in de resolutie van de app en in de mogelijkheid om op iPad meerdere profielen aan te maken.

Op dit moment is er slechts één app in omloop die je op beide toestellen kan installeren. Op dit moment kan je in de nieuwe app nog niet met meerdere profielen werken. Je kan op iPad dus de oude app laten staan en blijven gebruiken (met meerdere profielen), of je kan al omschakelen naar de nieuwe versie.

Ik prefereer te wachten tot er maar 1 (een) goede app vrijgegeven is, want de originele (oude) app van fortis doet wat hij moet doen. Wat nog niet gezegd kan worden van de Apple app.

Reputatie 7

@Carl2870 

Bedankt voor de feedback! Je bent niet de enige die naar die twee dingen vraagt. Ik zorg ervoor dat je suggesties bij de juiste collega’s terechtkomen. 

Reputatie 7

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

de nieuwe APP is nog niet beschikbaar in Play Store van Google. zelf als ik via de website van de bank ga en via de zoek functie APP zoek kan ik we doorklikken en onderaan ‘Download Easy Banking App” aanklikken. kom ik na de keuze van OS steeds bij de opmerking ‘geïnstalleerd’ 

Reputatie 7

Hallo @dewulfda 

Het is mogelijk dat je automatische updates hebt ingeschakeld. In dat geval zal onze app automatisch geüpdatet zijn. De makkelijkste manier om dat te zien, is om te kijken of je op het aanmeldscherm Bancontact ziet staan. In de nieuwe app is die functie namelijk verplaatst naar het scherm Betalen (na het aanmelden).

De kans bestaat ook dat de update voor jou nog niet beschikbaar is. In dat geval zal je ze wel zien verschijnen in de komende dagen. Om de uitrol van de nieuwe versie zo vlot mogelijk te laten verlopen, wordt ze stap voor stap voor iedereen beschikbaar gemaakt.

Hallo @dewulfda 

Het is mogelijk dat je automatische updates hebt ingeschakeld. In dat geval zal onze app automatisch geüpdatet zijn. De makkelijkste manier om dat te zien, is om te kijken of je op het aanmeldscherm Bancontact ziet staan. In de nieuwe app is die functie namelijk verplaatst naar het scherm Betalen (na het aanmelden).

De kans bestaat ook dat de update voor jou nog niet beschikbaar is. In dat geval zal je ze wel zien verschijnen in de komende dagen. Om de uitrol van de nieuwe versie zo vlot mogelijk te laten verlopen, wordt ze stap voor stap voor iedereen beschikbaar gemaakt.

deze is inderdaad ingeschakeld en neen de update is er nog steeds niet. ik heb nog steeds de oude manier van overschrijven. op mij IPad is dit nu wel OK 

Ik heb reeds ervaring met de nieuwe App (ik was Beat tester)

En de apple app (op ipad met aanklik toetsenbord) is het scherm ook nog altijd in landscape. HalsbrekendFoei!

Reputatie 7

@Anton van der Meijden 

We werken momenteel nog aan een versie specifiek voor iPad. Die komt er binnenkort aan en ik neem je feedback over de landscape modus alvast verder op met onze ontwikkelaars.

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

Dag YannickB

bedankt voor de reactie. Ik bevind me momenteel in Dubai voor een paar maanden en daarna op opdracht in de US. Het zou fijn zijn als de app gewoon wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt. 

Reputatie 7

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

Dag YannickB

bedankt voor de reactie. Ik bevind me momenteel in Dubai voor een paar maanden en daarna op opdracht in de US. Het zou fijn zijn als de app gewoon wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt. 

Dankjewel. Ik vraag het na of het mogelijk is.

Weet wel dat we onze app niet in alle landen beschikbaar kunnen maken, omdat elk land aparte eisen voor app stores kan opleggen. Dat kan ervoor zorgen dat bepaalde applicaties niet toegelaten worden door dat land, of dat wij (en andere bedrijven) beslissen om onze apps niet beschikbaar te stellen omwille van die voorwaarden.

Hopelijk binnenkort de instantoverschrijvingen invoeren. Dit is toch iets wat ik, in vergelijking met mijn Argenta app, heel hard mis. 

Reputatie 7

Hallo @Sorayaverhue 

Instantoverschrijvingen zijn ook bij ons al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorige week kan je ze zelfs uitvoeren naar banken buiten België;

Alle info over instantoverschrijvingen vind je in dit artikel.

Hallo @Sorayaverhue 

Instantoverschrijvingen zijn ook bij ons al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorige week kan je ze zelfs uitvoeren naar banken buiten België;

Alle info over instantoverschrijvingen vind je in dit artikel.

 
Helaas niet gratis.. :/

Hallo,

Ondertussen zijn we reeds enige tijd verder en nog steeds heb ik de oude versie op mijn GSM (Samsung met Android 8.0)

Wanner zal de update voor Android ter beschikking zijn?

Reputatie 7

Hallo @dewulfda 

De Android versie is op dit moment al voor een deel van onze klanten beschikbaar. Net zoals de update voor iOS wordt ze stap voor stap uitgerold naar al onze klanten.

Dat gebeurt de komende dagen en weken, dus een exact moment waarop de app voor jou beschikbaar zal zijn, kan ik je jammer genoeg niet geven.

Heel spijtig dat de vernieuwde app geen bancontact optie meer omvat (of enkel scan optie). Lijkt me een stap achteruit te zijn...

Reputatie 1

Wijzigen op gebied van beleggen zou handig zijn!

Bv. aanpassing van een flexinvest plan, pensioensparen wijzigen/bijstorten/stoppen, aankoop fonds, …
Nu moet ik daarvoor aanloggen via mijn laptop, dat probeer ik ten alle tijden te vermijden :wink:

 
Reputatie 1
Badge

Bedankt voor je feedback Pieter! Ik geef het voor je door.

 

Waarom kan ik je de nieuwe app niet meer downloaden en/of updaten op mijn samsung galaxy tab a 2019 tablet met android 10?

Jullie halen deze zomaar uit de play store voor android tablets...

Reputatie 7

Hallo @Converted 

Onze app is nog steeds beschikbaar in Google Play. Kan je ze helemaal niet meer terugvinden, of krijg je een melding die zegt dat er geen compatibel toestel gevonden is?

Reageer