Beantwoord

bpost overkomer

  • 28 January 2024
  • 31 reacties
  • 476 Bekeken

alles werkt nu eindelijk paar dagen. kan inloggen enz.en vanmorgen.poef.uw heeft geen easy banking contract.uw account is geblokt.bel nummer 02xxxxx

wat is met dat allemaal?????

jaren geen probs gehad bij bpost en nu ineens kan ik noet meer aan mn geld en heb ik geen bankrekening meer.bedankt bpost

en bnp paris bas

icon

Beste antwoord van JessicaJ 2 February 2024, 15:00

Bekijk origineel

31 reacties

Dag @yaantje ,

 

Het spijt me om te horen dat je zoveel hinder ondervindt. Er kunnen een aantal redenen zijn waarom het contract geblokkeerd is. Helaas kan ik dit hier niet verder bekijken. Mijn collega’s van het Easy Banking Centre helpen je hier graag mee verder.

 

Mijn excuses voor het ongemak,

Liz

ben bnp gewesst.zij sturen me terug nr bpost omdat ik geen”full member ben”.en ik segmentstie ben of heb hahahah.bpost stuurt me dan nr onbemande cashpoint om adres te wijzigen. ik ga europabank paar meter verder.ben er GEEN klant en zij konden mn adres uitlezen op 1min.ik ga gewoon stoppen met bnp.heb er al dagen in gestoken…..heb andere dingen te doen.heb 3 jobs.mn geld is op een ander ook welkom.toodeloo

Dag @yaantje ,

Afhankelijk van het type pack dat je hebt, kan het inderdaad zijn dat je afspraken moeten plaatsvinden bij de bpost kantoren.  Hebben ze, los van het advies om je adres up te daten, jouw Easy Banking contract ook bekeken?

Groetjes,

Liz

dat konden ze niet.ze stuurden me naar cadhloint 16km buiten t stad.en geprobeerd id te update(t adres). overal foutmelding.aan cashpoint. omline op laptop.online op gsm.bij bpost.dus...het is hopeloos.bij bpost konden ze 0,0 nakijken…….ik zit volldeig vast en niemand kan me nog helpen…...

t is nog makkelijker n nieiwe bankrekening ergens te openen.id uitlezen,conteact tekenen en wachtne op debetkaart in de brievenbus....

Ik zou toch aanraden om dit ook telefonisch te laten nakijken. We hebben een speciale telefoonlijn voor de ex-bpost klanten, waar de collega’s gespecialiseerd zijn in de overstap. Je kan hen bereiken via 02 433 40 07.

Mijn excuses voor alle ongemak, 

Liz

heb met hen gebeld

om

7:10 vanmorgen hen aan de telef gehad en in de chat gegaan. ze zeidenallebei. :.technische storing….. meer kunnen we ni zeggen

Reputatie 4

Hallo @yaantje,

Bedankt voor je verdere feedback.

Het spijt ons dat je nog steeds geen verdere hulp hebt gekregen. Dit kan zeker niet de bedoeling zijn.

Voor een aantal klanten zijn er inderdaad nog connectieproblemen maar het is de bedoeling dat de gegevens van deze klanten worden bijgehouden zodat dit verder voor hen kan onderzocht worden en dat ze dan ook worden terug gecontacteerd voor dit op te lossen. Dus je gewoon weg sturen zonder enige indicatie voor een oplossing mag en kan niet gebeuren.

Je mag zeker ook altijd als je een klacht hebt over onze diensten dit laten weten: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis. Op die manier kan onze klachtendienst ook nakijken met wie je contact hebt gehad en welke stappen dan juist voor jou zijn ondernomen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

echt abnormaal!!!zit

nu bij bpostkantoor.iedereen kan mijn ID inlezen en mn adres dat vorige week stadhuis is aangepast: europabank en vdk bank.’t stadhuis kan mn

ID en adres uitlezen.willen ze me bij bpost de

laan uitsturen en

me “voorlopig adresgegevens wijzigen”ze vragen

me om de 3 maand terug nr bpost bnp

paris te

komen

met nieuw bewijs van woonst terwijl mn vast adres en domiciel klopt

op

mn belgische Id.Dees is echt derover ant gaan!!!!!Vinden jullie dit nog

normaal? ben al 10dagen bezig terug aan mn geld te geraken en overschrijvingen te dien en een werkende app te hebben.ik verfoei de dag da bnp paris bpost heeft overgenomen.hier op achtergrond hoor ik nog 3 mensen die willen stoppen met bnp door dezelfde

problemen die ik heb

Reputatie 4

Hallo @yaantje,

En waarom moet dit juist? Het lijkt ons vreemd dat je om de zoveel tijd dit dan terug gaat moeten valideren zonder dat hier een duidelijke reden voor is gegeven. In principe als je gegevens zijn bijgewerkt in ons systeem is dat in orde tot dat deze gegevens niet meer up to date zijn (door een verhuizing, identiteitskaart die vervallen/verloren is en is vervangen).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Hallo @yaantje,

En waarom moet dit juist? Het lijkt ons vreemd dat je om de zoveel tijd dit dan terug gaat moeten valideren zonder dat hier een duidelijk reden voor is gegeven. In principe als je gegevens zijn bijgewerkt in ons systeem is dat in orde tot dat deze gegevens niet meer up to date zijn (door een verhuizing, identiteitskaart die vervallen/verloren is en is vervangen).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

omdat haar systeem hier vastloopt telkens ze mn adres

wil aanpassen.in Lommel was dit op 2min gefixt en was dat definitief. hier vraagt men mij nu om over enkele dagen terug te

kome.niks werkende bank app.niks definitief adres in jullie systeem.klanten worden aan hin lot overgelaten

 

Reputatie 4

Hallo @yaantje,

Maar dat moet het kantoor later voor jou in orde brengen en je niet zo maar weg sturen zonder oplossing. Er is niet gekeken naar een alternatief? Men kan ook een kopie van de ID nemen en dit via een andere dienst laten bijwerken.

Het kan niet de bedoeling zijn om klanten geen oplossing te bieden.

Als dit voorkomt vragen we je dit aan ons te melden: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo @yaantje,

Maar dat moet het kantoor dit later voor jou in orde brengen en je niet zo maar weg sturen zonder oplossing. Er is niet gekeken naar een alternatief? Men kan ook een kopie van de ID nemen en dit via een andere dienst laten bijwerken.

Het kan niet de bedoeling zijn om klanten geen oplossing te bieden.

Als dit voorkomt vragen we je dit aan ons te melden: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste Lars,

0.0 oplossing gekregen.ze zei”kom over enkele dagen eens terug.ik vroeg “wat dan met

mn app em de foutmelding”?ze zei dat ik helpdesk moest bellen.ma die sturen mn mr bnp kantoor.kantoor stuurt me nr bpost omdat ik ex-bpost klant ben.

k denk dak mn verlies moet nemen voor wat het is en van bank

gewoon verander. ik word effectief van kaske nr de muur gestuurd.

 

Reputatie 1

Goedemiddag @yaantje

Bedankt voor je bericht. Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat er geen oplossing aangereikt wordt en ik kan me inbeelden dat dit frustrerend is. We streven er immers naar om al onze klanten te helpen. Zoals @LarsD al aangaf kan je dit best melden aan onze hiertoe bevoegde dienst, via volgende link: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis . Alvast onze welgemeende excuses en ik hoop dat het snel opgelost geraakt. 

Nog een fijne dag verder. 

Groetjes, 

JoachimJ

Reputatie 2

volgende link: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis . Alvast onze welgemeende excuses en ik hoop

 

En meent u dat werkelijk!? Op die koppeling staat uiteindelijk enkel maar dat fameuze telefoonnummer 027626000 te prijken. Van  “Iemand van Pontius naar Pilatus sturen” gesproken. Mann, Mann, Mann!

Even ernstig, het zou kunnen dat jullie systeem bepaalde Maestrokaarten van de voormalige BPOST niet aanvaard. Het begint er in ieder geval verdacht veel op te lijken. En indien het zo zou zijn zal weer maar eens naar 0276 6000 geen soelaas brengen. Want dit is voer voor bekwame informatici.

Reputatie 3

volgende link: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis . Alvast onze welgemeende excuses en ik hoop

 

En meent u dat werkelijk!? Op die koppeling staat uiteindelijk enkel maar dat fameuze telefoonnummer 027626000 te prijken. Van  “Iemand van Pontius naar Pilatus sturen” gesproken. Mann, Mann, Mann!

Even ernstig, het zou kunnen dat jullie systeem bepaalde Maestrokaarten van de voormalige BPOST niet aanvaard. Het begint er in ieder geval verdacht veel op te lijken. En indien het zo zou zijn zal weer maar eens naar 0276 6000 geen soelaas brengen. Want dit is voer voor bekwame informatici.

Hallo,

De oude Maestro-kaarten van Bpost samen met het nieuwe klantnummer van BNP Paribas werken wel degelijk, want ik kon daarmee in de nieuwe Easy banking web op PC, en op Easy banking app op smartphone

Reputatie 1

Dag @Gella , Bedankt voor jouw bericht. 

Het klopt inderdaad dat ex Bpost klanten nog kunnen bankieren met hun huidige bankkaart, kaartlezer en het verkregen klantnummer. Er kunnen uiteraard telkens wel individuele problemen zich voordoen, welke we best persoonlijk met de betrokken klant bekijken. 

Nog een fijne dag toegewenst. 

Groetjes, 

JoachimJ

Reputatie 2

 

Hallo,

De oude Maestro-kaarten van Bpost samen met het nieuwe klantnummer van BNP Paribas werken wel degelijk, want ik kon daarmee in de nieuwe Easy banking web op PC, en op Easy banking app op smartphone

Er waren verschillende types Maestrokaarten bij de voormalige BPOST. Kaarten gekoppeld aan Bancomat, en voor de buitenlanders Maestro zonder Bancomat, want, wat de fysieke kaarten betreft,  Bancomat werkt niet in het buitenland zoals u ongetwijfeld weet.

Wat u niet weet is dat BNP op 31-12-2022 een geforceerd einde heeft gemaakt aan Maestro. En weest u er zeker van, een loutere Maestrokaart kan niet werken met BNP. 

Reputatie 2

Dag @Gella , Bedankt voor jouw bericht. 

Het klopt inderdaad dat ex Bpost klanten nog kunnen bankieren met hun huidige bankkaart, kaartlezer en het verkregen klantnummer

 

Wel, de feiten wijzen uit dat het niet klopt, want waar zouden we anders mee bezig zijn? 

Reputatie 2

echt abnormaal!!!zit

 

mn belgische Id.Dees is echt derover ant gaan!!!!!Vinden jullie dit nog

 

Staat op uw kaart het ‘Bancomat-symbool’? Indien niet, dan ondersteunt uw kaart enkel Maestro, terwijl BNP geen Maestro meer ondersteunt (sinds 31-12-2022).

Indien ja, dan is een oplossing nog lang niet in zicht. Kunt u aan een ATM nog geld afhalen met die Maestrokaart? Misschien nog wel, en dan lijkt het mij aangeraden de rekening volledig leeg te halen. De volgende stap is dan voor de hand liggend, en die hebt uzelf reeds aangehaald.

 

 

Reputatie 3

echt abnormaal!!!zit

 

mn belgische Id.Dees is echt derover ant gaan!!!!!Vinden jullie dit nog

 

Staat op uw kaart het ‘Bancomat-symbool’? Indien niet, dan ondersteunt uw kaart enkel Maestro, terwijl BNP geen Maestro meer ondersteunt (sinds 31-12-2022).

Indien ja, dan is een oplossing nog lang niet in zicht. Kunt u aan een ATM nog geld afhalen met die Maestrokaart? Misschien nog wel, en dan lijkt het mij aangeraden de rekening volledig leeg te halen. De volgende stap is dan voor de hand liggend, en die hebt uzelf reeds aangehaald.

 

 

Hallo,
Op mijn Bpostkaart staat het Maestro-logo én het Bancontact logo. Vandaar dat ik gemakkelijk kon overstappen van Bpostbank naar BNP Paribas zonder problemen met Easy Banking app en web, denk ik.

Waarschijnlijk zijn de problemen van Yaantje te wijten aan het feit dat “adres dat vorige week stadhuis is aangepast op zijn identiteitskaart”. En er waren problemen met het inlezen van zijn identiteitskaart bij Bpost.

“ En weest u er zeker van, een loutere Maestrokaart kan niet werken met BNP.”
Ik geloof u, want ik wist niet dat er Maestrokaarten waarten zonder Bancontact eraan toegevoegd.

 

Reputatie 3

Correctie bovenstaande post : moest natuurlijk zijn “Maestrokaarten waren” !

Nog steeds werkt het niet bij mij al bij bnp kantoren geweest ,bpost kantoren ,hulplijnen gebruikt ,techische adviseur, niets telken e  hantekening fout.

kaarten voordurig gereset en terug moeten activeren maar NADA

Moest ik terug een nieuwe kaart aanvragen maar spijtig genoeg al 5 dagen verder en geen kaart te bespeuren.

Dit grapje is al van 22 ste na de overgang bezig en nog steeds kan ik niks doen

Probleen is dat er ondertussen al te laat betalingen zijn en er kosten bij komen

 

 

Reputatie 3

Nog steeds werkt het niet bij mij al bij bnp kantoren geweest ,bpost kantoren ,hulplijnen gebruikt ,techische adviseur, niets telken e  hantekening fout.

kaarten voordurig gereset en terug moeten activeren maar NADA

Moest ik terug een nieuwe kaart aanvragen maar spijtig genoeg al 5 dagen verder en geen kaart te bespeuren.

Dit grapje is al van 22 ste na de overgang bezig en nog steeds kan ik niks doen

Probleen is dat er ondertussen al te laat betalingen zijn en er kosten bij komen

 

 

Hallo,

Als je de kaart in je kaartlezer steekt, en vervolgens twee keren drukt op de knop Info, zal je de batterijlading zien. Dan weet je of je kaartlezer nog goed werkt. Gebruik je die van Bpost of BNP Paribas ? Beide zijn goed.
Staat de tijd op je smartphone of computer op Belgische tijd ?
 

ja ze hebben met andere kaartlezers geprobeer in de banken zelf en ja de tijdzone is correct

Reageer