Doorlopende betalingsopdracht naar Europese rekening

  • 27 November 2021
  • 10 reacties
  • 468 Bekeken

Feature request

Vandaag kunnen doorlopende opdrachten alleen naar Belgische rekeningen uitgevoerd worden.Ik wil maandelijks een vast bedrag overschrijven naar een Europese rekening, maar dit is niet mogelijk.

 

10 reacties

Reputatie 7

Hallo @polflaps 

Op dit moment kan je dit soort doorlopende betalingsopdrachten inderdaad nog niet zelf aanmaken of beheren via Easy Banking. Je kan hiervoor wel telefonisch terecht bij ons Easy Banking Centre via Communicatie onderaan in Easy Banking App of door te bellen naar 02 762 60 00 en je Easy Banking Phone-code in te geven.

Ik heb het alvast ook als suggestie voor je doorgegeven aan de betrokken teams.

Twee jaar verder, december 2023, kan dit nog altijd niet. 

Reputatie 4

Hallo @Myriam1964,

Bedankt voor je feedback.

Helaas is er momenteel geen mogelijkheid zelf in je profiel via Easy Banking Web en Easy Banking App dit te kunnen aanmaken of wijzigen. We hebben dit al in het verleden dus doorgeven als suggestie maar tot nu toe staat dit nog niet in de planning voor toegevoegd te worden in komende updates.

We blijven echter dit doorgeven als feedback. Je kan andere suggesties ook via volgende manier doorgeven: Deel jouw suggesties en ideeën | Community BNP Paribas Fortis

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Kan dit gewoon aangezet worden voor een profiel of moet iedere betalingsopdracht naar een europese rekening via het kantoor gaan?

 

(ik zou er namelijk een stuk of 15 nodig hebben)

Dag Brentg,

 

ik heb 1 doorlopende opdracht naar mijn Franse rekening, 1x maandelijks zelfde bedrag. Zelfs toen ik dit bedrag wou wijzigen, moest ik dat aan de bank vragen. Let wel, dit gaat om doorlopende opdrachten die periodiek moeten uitgevoerd worden. Je kan altijd zelf gewoon een overschrijving doen naar een buitenlandse rekening via de app. Dus ik weet niet goed wat je bedoelt als je zegt dat je er zo’n 15 nodig hebt.

Reputatie 4

Hallo @brentg,

Bedankt voor je bericht.

Voor elke buitenlandse doorlopende opdracht moet dit apart aangemaakt worden.

Voor dit kan je contact nemen met het Easy Banking Centre. 

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op. 

Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik veronderstel dat dit nog steeds niet mogelijk is om dit zelf via Easy Banking te doen een buitenlandse doorlopende opdracht ( maandelijks) in te geven?

Eerlijk gezegd, bedroevend dat iets dat door de klanten 2 jaar ! geleden is aangebracht nog steeds niet mogelijk is .  Je wordt verondersteld alles zelf on line te doen ( ik ben recent overgeschakeld van de “normale” Fortis rekening naar de goedkopere Hello Bank rekening wegens de hoge tarieven van Fortis en het feit dat ik toch bijna nooit nog in het kantoor kwam) De uitdrukkelijke boodschap van het kantoor was vanaf nu moet je alles zelf regelen on line, wij kunnen en mogen niets meer voor je doen. Als blijkt als je dat dan on-line wil doen,  kan het niet. Triestig.

 

Als je de grootste bank van Belgie wil zijn, moet dit soort zaken in een Europe context toch mogelijk zijn. Er zijn toch genoeg mensen die een vakantiehuis in het buitenland, familie in het buitenland, een kind dat in het buitenland studeert,.. hebben dat dit toch geen exotische vraag is om binnen Europa dit zelf te kunnen doen ??

Even gegoogled en bij de collega’s van de andere grote banken lijkt dit wel  on line mogelijk.

 

Graag jullie reactie. Misschien moet ik me anders eens informeren bij de concurrentie. Er zijn meer banken dan Fortis hoor.

 

 

 

Dag @Ronaldo1972 ,

 

Bedankt voor jouw feedback. Ik geef nogmaals door dat hier vraag naar is. Onze ontwikkelaars nemen dit verder mee. Ondertussen kan u dit aanvragen aan het Easy Banking Centre.

Je kan hier ook steeds suggesties doorgeven en mee opvolgen.

 

Groetjes,

Liz

Reputatie 6
Badge +3

Dag @Ronaldo1972 ,

 

Bedankt voor jouw feedback. Ik geef nogmaals door dat hier vraag naar is. Onze ontwikkelaars nemen dit verder mee. Ondertussen kan u dit aanvragen aan het Easy Banking Centre.

Je kan hier ook steeds suggesties doorgeven en mee opvolgen.

 

Groetjes,

Liz

Ook voor degenen die een Hello Pack heeft?

Dag @Alexander ,

 

Dit is inderdaad ook van toepassing voor Hello klanten.

 

Groetjes,

Liz

Reageer