Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’. Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.
Nieuwe code: CTI9004
Idem probleem hier ..
code: GMA0409, laatste tijd komt de fout frequent terug. Misschien is een ontwikkelaar laten debuggen he mannen? Of de app is testen voor je ze published naar live omgeving
Ik heb de app al verwijderd. Ga hem terug installeren. Ik geef de foutcode door wanneer het probleem zich opnieuw voordoet.
Ik heb de Easy Banking app reeds 2 maal opnieuw geïnstalleerd op de tablet. De app kan nu terug niet geopend worden. Een derde keer opnieuw installeren??? De 5-cijfer pincode had ik al sedert vorige week geactiveerd.
Enkel de meeste recente update van Easy Banking App installeren loste het probleem niet op. De optie om de 5-cijferige code te installeren/activeren uiteindelijk wel. Dit was zo op 3 verschillende smartphones van 3 verschillende personen (zelfde symptomen, zelfde oplossing) .
Dus ...eigenlijk was de enige oplossing de 5-cijferige code introduceren.
Misschien enkele tips voor de toekomst… waarom dit niet ineens melden op het ‘voorstelscherm’ vd 5 cijferige code ? Je laat eindgebruikers nu de optie om dit ‘later’ te installeren. Het ware misschien beter geweest ineens te communiceren dat het een ‘must’ is om alle functionaliteit te kunnen blijven gebruiken. Tel daarenboven ook nog eens de terughoudenheid van heel wat gebruikers om weer iets nieuws van Fortis te installeren (zeker gezien de vele outages vd laatste weken). En dan last but not least ….waarom zulke dingen lanceren in de eindejaarsperiode (de drukste periode van het jaar waar mensen rekenen op de stabiliteit van hun bankapp).
Een mooie feature zou ook zijn dat als je de app opent (en aanlogt) dat je dan (ingeval van toepassing uiteraard) een duidelijke melding krijgt (pop up of zo) van eventuele outages en/of problemen op dat moment (dat scheelt heel wat tijd en effort) . Als je de social media raadpleegt zijn er heel wat mensen die (tevergeefs) geprobeerd hebben hun app te deleten en terug te installeren in de hoop om van de mysterieuze problemen van afgelopen weken verlost te geraken.
Ik ben misschien wat te kritisch (waarschijnlijk beroepsmisvorming in mijn geval) maar ik kan niet anders dan concluderen dat veel van jullie changes zonder al te veel testen op de eingebruiker worden losgelaten.
Hopelijk brengt de toekomst wat meer stabiliteit.
Mvg;
Ik begrijp dat het frustrerend is als je vaak geconfronteerd wordt met storingen en andere technische problemen. Ik kan je alvast garanderen dat we dit nauw opvolgen en dat het niet de bedoeling is dat je om de haverklap foutmeldingen blijft krijgen.
Wat de problemen met Bancontact betreft; Installeerde je de meest recente update van Easy Banking App al en koos je ook al de 5-cijfer code die het wachtwoord vervangt? Dat nieuwe systeem lost namelijk heel wat eerdere bugs en problemen met de Bancontact-functie op.
Het wordt nu wel eens tijd dat het Fortis management hier effectief iets aan gaat doen. Je moet maar eens kijken hoeveel mensen nu problemen posten met de Fortis app. Gisteren en vandaag wederom bancontact functie in de app totaal onbruikbaar (‘gelieve het later opnieuw te proberen’). - en dan sta je daar- .Is er eigenlijk wel iemand bij de IT afdeling die deze zaken opvolgt ?
Er zijn de voorbije periode inderdaad meerdere storingen geweest. Eerst en vooral mijn oprechte excuses daarvoor.
De storing van vrijdag was er een op niveau van onze servers. De precieze (technische) details kan ik je jammer genoeg niet geven.
We blijven ons alvast inzetten voor een verbetering van onze infrastructuur zodat we dit soort frequente storingen in de toekomst kunnen voorkomen.
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.