Technische onderbrekeningen en storingen

  • 13 December 2019
  • 34 reacties
  • 4756 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Nieuwe code: CTI9004

Idem probleem hier ..

code: GMA0409, laatste tijd komt de fout frequent terug. Misschien is een ontwikkelaar laten debuggen he mannen? Of de app is testen voor je ze published naar live omgeving

Reputatie 2

Ik heb de app al verwijderd. Ga hem terug installeren. Ik geef de foutcode door wanneer het probleem zich opnieuw voordoet. 

Reputatie 7

@idurseeg Je moest inderdaad de code aanmaken om de problemen op te lossen. Ik geef je feedback alvast ook door aan onze ontwikkelaars.

 

@HermanDB Kan je me de volledige foutmelding en (eventuele) foutcode zeggen die je krijgt? Dan laat ik het voor je nakijken. Alvast bedankt!

Reputatie 2

Ik heb de Easy Banking app reeds 2 maal opnieuw geïnstalleerd op de tablet. De app kan nu terug niet geopend worden. Een derde keer opnieuw installeren??? De 5-cijfer pincode had ik al sedert vorige week geactiveerd. 

Reputatie 1

Enkel de meeste recente update van Easy Banking App installeren loste het probleem niet op. De optie om de 5-cijferige code te installeren/activeren uiteindelijk wel. Dit was zo op 3 verschillende smartphones van 3 verschillende personen (zelfde symptomen, zelfde oplossing) .

Dus ...eigenlijk was de enige oplossing de 5-cijferige code introduceren.

Misschien enkele tips voor de toekomst… waarom dit niet ineens melden op het ‘voorstelscherm’ vd 5 cijferige code ? Je laat eindgebruikers  nu de optie om dit ‘later’ te installeren. Het ware misschien beter geweest ineens te communiceren dat het een ‘must’ is om alle functionaliteit te kunnen blijven gebruiken. Tel daarenboven ook nog eens de terughoudenheid van heel wat gebruikers om weer iets nieuws van Fortis te installeren (zeker gezien de vele outages vd laatste weken). En dan last but not least ….waarom zulke dingen lanceren in de eindejaarsperiode (de drukste periode van het jaar waar mensen rekenen op de stabiliteit van hun bankapp). 

Een mooie feature zou ook zijn dat als je de app opent (en aanlogt) dat je dan (ingeval van toepassing uiteraard) een duidelijke melding krijgt (pop up of zo) van eventuele outages en/of problemen op dat moment (dat scheelt heel wat tijd en effort) . Als je de social media raadpleegt zijn er heel wat mensen die (tevergeefs) geprobeerd hebben hun app te deleten en terug te installeren in de hoop om van de mysterieuze problemen  van afgelopen weken verlost te geraken.

Ik ben misschien wat te kritisch (waarschijnlijk beroepsmisvorming in mijn geval) maar ik kan niet anders dan concluderen  dat veel van jullie changes zonder al te veel testen op de eingebruiker worden losgelaten.

Hopelijk brengt de toekomst wat meer stabiliteit.

Mvg;

Reputatie 7

@idurseeg 

Ik begrijp dat het frustrerend is als je vaak geconfronteerd wordt met storingen en andere technische problemen. Ik kan je alvast garanderen dat we dit nauw opvolgen en dat het niet de bedoeling is dat je om de haverklap foutmeldingen blijft krijgen.

 

Wat de problemen met Bancontact betreft; Installeerde je de meest recente update van Easy Banking App al en koos je ook al de 5-cijfer code die het wachtwoord vervangt? Dat nieuwe systeem lost namelijk heel wat eerdere bugs en problemen met de Bancontact-functie op.

Reputatie 1

Het wordt nu wel eens tijd dat het Fortis management hier effectief iets aan gaat doen. Je moet maar eens kijken hoeveel mensen nu problemen posten met de Fortis app. Gisteren en vandaag wederom bancontact functie in de app totaal onbruikbaar (‘gelieve het later opnieuw te proberen’). - en dan sta je daar- .Is er eigenlijk wel iemand bij de IT afdeling die deze zaken opvolgt ? 

Reputatie 7

@idurseeg 

Er zijn de voorbije periode inderdaad meerdere storingen geweest. Eerst en vooral mijn oprechte excuses daarvoor.

De storing van vrijdag was er een op niveau van onze servers. De precieze (technische) details kan ik je jammer genoeg niet geven.

We blijven ons alvast inzetten voor een verbetering van onze infrastructuur zodat we dit soort frequente storingen in de toekomst kunnen voorkomen.

Reageer