Technische onderbrekeningen en storingen

  • 13 December 2019
  • 34 reacties
  • 4753 Bekeken

Reputatie 1

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.


34 reacties

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

 

je zou toch wel beter verwachten van zo grote bank, dan vragen ze zich af waarom klanten gaan lopen naar een bank waar ze niet zo problemen hebben

Abosoluut … want de kosten per maand gaan ook door gaan. Daar hebben ze geen technische storingen

Enkel de meeste recente update van Easy Banking App installeren loste het probleem niet op. De optie om de 5-cijferige code te installeren/activeren uiteindelijk wel. Dit was zo op 3 verschillende smartphones van 3 verschillende personen (zelfde symptomen, zelfde oplossing) .

Dus ...eigenlijk was de enige oplossing de 5-cijferige code introduceren.

Misschien enkele tips voor de toekomst… waarom dit niet ineens melden op het ‘voorstelscherm’ vd 5 cijferige code ? Je laat eindgebruikers  nu de optie om dit ‘later’ te installeren. Het ware misschien beter geweest ineens te communiceren dat het een ‘must’ is om alle functionaliteit te kunnen blijven gebruiken. Tel daarenboven ook nog eens de terughoudenheid van heel wat gebruikers om weer iets nieuws van Fortis te installeren (zeker gezien de vele outages vd laatste weken). En dan last but not least ….waarom zulke dingen lanceren in de eindejaarsperiode (de drukste periode van het jaar waar mensen rekenen op de stabiliteit van hun bankapp). 

Een mooie feature zou ook zijn dat als je de app opent (en aanlogt) dat je dan (ingeval van toepassing uiteraard) een duidelijke melding krijgt (pop up of zo) van eventuele outages en/of problemen op dat moment (dat scheelt heel wat tijd en effort) . Als je de social media raadpleegt zijn er heel wat mensen die (tevergeefs) geprobeerd hebben hun app te deleten en terug te installeren in de hoop om van de mysterieuze problemen  van afgelopen weken verlost te geraken.

Ik ben misschien wat te kritisch (waarschijnlijk beroepsmisvorming in mijn geval) maar ik kan niet anders dan concluderen  dat veel van jullie changes zonder al te veel testen op de eingebruiker worden losgelaten.

Hopelijk brengt de toekomst wat meer stabiliteit.

Mvg;

Klopt niet voor iedereen. Ik heb de 5 cijferige code alvast lang in gebruik

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

 

je zou toch wel beter verwachten van zo grote bank, dan vragen ze zich af waarom klanten gaan lopen naar een bank waar ze niet zo problemen hebben

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

Reputatie 7

@croimans 

Dat je zo lang onze app niet kan gebruiken, is inderdaad enorm vervelend. 

Ik volg het voor je op via het andere onderwerp dat je aangemaakt hebt.

 

hier ook al 10dagen geen mogelijk om de app te gebruiken.

al gebeld naar de klantendienst, geen oplossing, mail gestuurd naar mijn bank, antwoord : doorgestuurd naar betreffende dienst.

Mits mijn dagelijkse job constant op de baan is heb ik wel de app nodig voor mobiel te bankieren.

Betaal ik daarvoor 7euro per maand kosten voor ? Voor een service die niet geleverd word?

Dit krijgt nog een staartje als dit niet opgelost word, ik betaal wil ik de service ook geleverd krijgen, werkt van 2 richtingen.

 

Mijn partner en ik hebben allebei exact dezelfde gsm, met dezelfde firmware versie, bij haar werkt het wel en bij mij niet, rara.

Wegens technische storing is dit product niet beschikbaar bla bla bla, terwijl ik 5sec later op partner haar gsm wel erop kan, probleem licht dan niet bij de gebruiker, maar bij jullie zelf

Hey @thomasp ,

 

Krijg je dit op Easy Banking Web of App?

Indien de app, zou je volgende gegevens kunnen doorgeven:

  • Toestel en type
  • Versie van Android of iOS
  • Versie van onze applicatie (voor het aanmelden via de 3 bolletjes rechtsboven bij “over deze app” kan je dit terugvinden), het kan ook interessant zijn om te kijken of er een nieuwe update klaarstaat
  • Krijg je dit zowel via Wifi als 4G?

Alvast bedankt,

Lieze

Nieuwe dag, nieuwe problemen:

 

Vandaag lukt het inloggen weliswaar, maar krijg ik de melding “uw rekeningoverzicht kan niet worden weergegeven - De andere functionaliteiten van de app zijn nog steeds toegankelijk”.

 

Met daarboven de melding “door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw a.u.b. U kunt ook de helpdesk contacteren op +32 2 433 40 92”

 

Reputatie 7

@thomas

Die foutmelding is inderdaad nog niet verholpen. Sorry voor het wachten. Ik heb de info uit je vorige bericht op 10 januari alvast wel meteen doorgespeeld aan de ontwikkelaars van onze app.. 

Alweer een hele dag foutmeldingen (EBA0001)…

@thomasp

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je om de haverklap foutmeldingen krijgt en dat die blijven aanslepen. Mijn oprechte excuses dat dit toch het geval is.

Kan je me volgende info nog even bezorgen? We verzamelen alle gevallen, zodat onze ontwikkelaars zo snel mogelijk een update met een oplossing kunnen voorzien.

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app:

 

Tijdstip: toen ik bovenstaand bericht aan het typen was, dus rond een 14 uur. Maar heeft zich eigenlijk gedurende de hele voormiddag en vroege namiddag voorgedaan.

gsm: motorola G7 power

android versie 9

app versie: 25.0.16

 

 

Reputatie 7

@thomasp 

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je om de haverklap foutmeldingen krijgt en dat die blijven aanslepen. Mijn oprechte excuses dat dit toch het geval is.

Kan je me volgende info nog even bezorgen? We verzamelen alle gevallen, zodat onze ontwikkelaars zo snel mogelijk een update met een oplossing kunnen voorzien.

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app:

Hey @thomasp ,

Mijn excuses voor het ongemak dat je ondervindt. 

Krijg je specifieke foutmeldingen? En op de app of ook op de computer?

Groetjes,

Lieze

 

 

Zoals steeds EBA0001. enkel op de app. Op de computer werkt alles goed, maar aangezien ik vaak op de baan ben, heb ik meestal geen PC bij me.

 

Vandaag weer geen enkele mogelijkheid tot inloggen. De bankcontact app is al meer dan 2 maand dat ik ze niet kan gebruiken (hier krijg ik geen foutmelding maar gewoon een eindeloos “loading” scherm).

 

Heb al meerdere malen de app opnieuw geïnstalleerd. Heb de easy-banking code aangemaakt (wat ik overigens geen verbetering vind en juist de deur openzet voor dieven om in je banking app te geraken), geen verbetering. Steeds om de haverklap foutmeldingen.

 

Sorry, maar ben hier echt niet over te spreken. Kosten aanrekenen voor premium pack service en niet eens een deftige banking app kunnen ontwikkelen, gaat er bij mij echt niet in.

Hey @KrisK ,

Dat is een zeer terechte opmerking!

Ik geef door aan onze IT-afdeling dat ze hun foutmeldingen best specifieker maken zodat het duidelijker is wat er precies aan de hand is!

Groetjes,

Lieze

Een nieuwe kaart bij mezelf en mijn echtgenote is inderdaad de reden.

De foutboodschap : “er heeft zich een technisch probleem voorgedaan” is wel niet echt sprekend.

Suggestie:” Profiel niet meer geldig” zou ons op weg hebben gezet.  

Toch bedankt voor de hulp -- ik was ondertussen al op het kantoor langsgeweest want wel dringend.

mvg

Kris 

Hey @thomasp ,

Mijn excuses voor het ongemak dat je ondervindt. 

Krijg je specifieke foutmeldingen? En op de app of ook op de computer?

Groetjes,

Lieze

Hey @KrisK ,

Omdat je nergens kan aanmelden, lijkt me de kans groot dat je recent een nieuwe kaart hebt gekregen.

Klopt dit?

Hier vind je hoe je een nieuw profiel kan aanmaken voor je nieuwe kaart.

Groetjes,

Lieze

De laatste dagen op verschillende toestellen Ipad, Iphone en nu ook via PC problemen.

“Wegens technische problemen… “.  1 keer kan dit, maar dagen aan een stuk!  Gaat BNP eens niet denken aan een vergoeding voor de klanten.  Einde jaar moeten er nog Business overschrijvingen geregeld worden.  Nooit meegemaakt bij mijn andere banken.

 

Vandaag weer een hele dag errors moeten zien op mijn easy banking app.

 

Ik begin dit eerlijk gezegd zwaar beu te worden. Je betaald hier 7 euro per maand voor de premium pack service, en je kan je eigen saldo niet eens raadplegen tijdens de kerstperiode.

 

wanneer je 84 euro per maand betaald voor “…. De meest complete oplossing om uw geldzaken te beheren, altijd en overal …. “ en jullie slagen er als bank niet eens in een performante GSM-applicatie te ontwikkelen, dan is dit een regelrechte schande.

 

Waarom lukt dit bij de andere banken wel en bij jullie niet? Voor een zgn “grootbank” is dit prutswerk en amateurisme. De problemen duren al bijna een maand nu.

 

Dit hele gedoe doet mij alleszins serieus overwegen naar een andere bank over te stappen.

 

Reputatie 7

@StijnM 

Bedankt voor je reacties.

Zou je vandaag nog eenmaal kunnen proberen? De foutcode van gisteren zou alvast opgelost moeten zijn.

Om toe te voegen aan de collectie, weer werkt het niet: GMA0500

En opnieuw prijs.. het begint wel lastig te worden @bnp

Ook ik ondervind al te vaak problemen met de app. Nochtans betaal ik bij jullie het meeste maandelijkse kosten. De app. van mijn andere bank hapert quasi nooit. Wordt het geen tijd voor een compensatie en een herziening van de kosten tot er zich geen problemen meer voordoen?

Net ingelogd op de app

En dan bij het bekijken van mijn verzekeringen:

“Door technische problemen is het mogelijk dat bepaalde producten niet kunnen worden geraadpleegd. Probeer later opnieuw.”

Fortis, ik vrees dat de tijd van het afscheid nadert. 

Ook ik heb sinds deze avond (middag?) de cti9004 foutcode in de app en kan nog maar eens in het geheel niet meer inloggen. Dus de introductie van de 5 cijferige inlogcode (die ik persoonlijk écht niet veilig genoeg vind!) heeft wat mij betreft niks uitgehaald. De app is altijd al erg zwak geweest met ook vorig jaar en begin dit jaar langdurige problemen, maar de laatste maanden loopt het echt de spuigaten uit, ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik mijn paswoord heb moeten veranderen na technische problemen en/of de app moest herinstalleren. Daarnaast kon ik quasi zelden inloggen via 4g, enkel wifi. Persoonlijk vind ik een tevredenheidsscore van 2.5 op google play store ronduit beschamend voor een grootbank zoals fortis die zich profileert als een moderne digitale partner. Met de app van mijn zakelijke rekening bij een andere bank heb ik welgeteld 1x (één maal) problemen gehad in jaren. Ik ben reeds 40 jaar klant bij fortis, van mijn eerste spaarboekje als kind over mijn woonlening tot priverekening voor dagelijks gebruik, maar nu ben ik het zat, die 5 cijferige code is niet veilig genoeg voor mij, en werkt blijkbaar evenmin. Na de eindejaarsperiode stap ik over naar een andere bank.

Reageer