Beantwoord

Beschikbaar krediet Visa kaart, nieuwe periode

  • 10 June 2020
  • 3 reacties
  • 2552 Bekeken

Hallo,

 

Vorige maand had ik de limiet van mijn Visa tijdelijk verhoogt van 1250 naar 1500 euro en dit voor 7 dagen.

 

Toen de nieuwe periode begon (op 2 juni),

heb ik iets besteld op Amazon.

Ik kreeg nadien een email van Amazon dat mijn betaling niet gelukt was en ik een andere betaalmethode moest kiezen of anders mijn bestelling annuleren.

 

Ik heb toen via de easybanking app gekeken en mijn beschikbaar krediet staat op -146 euro.

 

Ik heb toen een bericht gestuurd naar Fortis, waar ik pas vandaag een antwoord op heb gekregen, maar zij konden mij niet helpen, alleen via telefoon.

 

Ik heb hier een gelijkaardig verhaal gelezen en dit beschikbaar krediet zou terug vrijkomen als het bedrag van de vorige periode zou betaald worden, op 10 juni dus.

 

Vandaag is het geld van mijn rekening gegaan,

maar nog steeds staat het beschikbaar krediet op -146.

 

Wanneer komt het nu feitelijk terug vrij ?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 11 June 2020, 08:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat zal normaal gezien morgen gebeuren, het beschikbaar krediet komt immers vrij 1 dag na de debitering van uw kredietuitgaven van uw zichtrekening.

Dat zal normaal gezien morgen gebeuren, het beschikbaar krediet komt immers vrij 1 dag na de debitering van uw kredietuitgaven van uw zichtrekening.

Bedankt voor de reactie.

Ik ben benieuwd…

Mvg,

Gatekeeper

Reputatie 7

Hallo @Gatekeeper 

Vandaag zou je inderdaad opnieuw moeten beschikken over de volledige limiet van je kredietkaart, minus het bedrag van eventuele verrichtingen die je sinds 1 juni hebt uitgevoerd (4 juni voor Gold-kaarten).

Het geld dat je met een kredietkaart hebt uitgegeven tijdens een periode, blijft namelijk gereserveerd staan op de kaart,tot het van je rekening is afgegaan en de betaling kon verwerkt worden door Worldline (de uitgever van kredietkaarten).

Reageer