Skip to main content
Beantwoord

nieuwe betaalkaart werkt niet

  • 31 May 2024
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Onder de noemer 'even ventileren' ... 😤

 

Drie dagen geleden een nieuwe kaart aangevraagd omdat mijn oude stuk bleek. 

 

Naar het lokaal filiaal om de hoek en ... definitief gesloten. Damn. 

 

Dan maar 7 kilometer verder gereden en daar word ik doodleuk geconfronteerd met een tablet aan de voordeur die me dwingt om een afspraak te maken. Ik begin me al lichtjes te ergeren. 

 

Gelukkig merkt een medewerkster me op en staat me via de parlefoon te woord. Een nieuwe bankkaart aanvragen? Ok ... ze laat me binnen.  

 

Formulieren ondertekend en ik mag binnen enkele werkdagen een nieuwe bankkaart in mijn brievenbus verwachten. Oef. 

 

Gisteren nieuwe bankkaart ontvangen. De begeleidende brief zegt dat ze onmiddellijk klaar voor gebruik is en dat ik ze een eerste maal moet gebruiken in een winkel of aan een automaat. Ok, zogezegd, zogedaan. 

 

In de winkel: kaart niet geautoriseerd. Lap. 't Begint al. Gelukkige nog een andere kaart van een andere bank bij de hand. 

 

Nieuwe winkel, tweede poging. Zelfde scenario. Grrr ... ergernis borrelt weer op. 

 

Dan naar een automaat gereden. Ook daar kon ik geen bankverrichtingen uitvoeren en geen geld uit de muur halen. 

 

Pfff ... 

 

Thuis aangekomen vier hardnekkige pogingen gedaan om het callcenter te bereiken. 

 

Telefoongesprek 1: 6 minuten volgehouden. Ik begin me nu toch te ergeren. 

 

Telefoongesprek 2: 7 minuten en 34 seconden volgehouden. Nog steeds geen medewerker te pakken gekregen. 

 

Telefoongesprek 3: dik 9 minuten gewacht ... 

 

Telefoongesprek 4: dik 10 minuten gewacht!!! 

 

Telefoongesprek 5: 17 minuten gewacht!!!

 

Ik erger me nu te pletter en ben ronduit verbolgen over het feit dat ik nergens terecht kan en gewoon niemand kan bereiken. Een mannenstem zegt me dat ik spoedig ga geholpen worden, maar ... niks, noppes, nada.  Ik word razend!!! 

 

Nog een laatste telefoontje: weerom 10 minuten gewacht. 

 

Fijne start van het weekend. De afslanking van de lokale filialen is een doorn in het oog van vele klanten. Komt daarbij het gegeven dat ik na ettelijke verwoede pogingen zelfs niet binnengeraakt in het callcenter, maakt dat ik serieus de overweging maak om met al mijn centen en polissen te verkassen naar een andere bank. Zelfs al zou dit me financieel nadelig zijn, het feit dat de service gewoon onbestaande is, maakt dat ik een overstap zeer zeker overweeg!!!

 

PS: screenshots van de tijdsduur van de telefoongesprekken beschikbaar!!! 😤😤😤 

5 reacties

 

Reputatie 2

 

Gisteren nieuwe bankkaart ontvangen. De begeleidende brief zegt dat ze onmiddellijk klaar voor gebruik is en dat ik ze een eerste maal moet gebruiken in een winkel of aan een automaat.

 

Dit is niet helemaal juist. De bewuste brief vertelt dat men de kaart fysiek in “het kaske” moet stoppen. Dus dat men geen gebruik mag maken van de draadloze functie.

Misschien ligt het paard daar gebonden en werd de kaart reeds geblokkeerd na een eerste foute poging. U kunt het weten.

Overigens, ook al zou u 5000 eurootjes aan telefoontjes verspillen, de grote bazen in Parijs zullen er niet van wakker liggen. Weest u zich hiervan bewust, en zoek eventueel naar ander en beter.

Dag @Guzzio ,

 

Bedankt voor jouw bericht en alvast welkom op onze community.

 

Als je de kaart en pincode allebei per post ontvangt, moet je nog bellen om de kaart te activeren. In dat geval plakt er een sticker op de kaart met de informatie over hoe je deze precies moet activeren.

 

Ik leg graag ook nog even uit hoe je het vlotste telefonisch contact opneemt:

U kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op. U wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.

Maakt u geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met uw 5-cijferige Easy Banking Phone-code. We staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Het nummer dat hierboven in de screenshots staat is geen algemene nummer van ons. Is dit misschien een (oud?) rechtstreeks nummer van een kantoor? Het is aan te raden om steeds via de app of ons algemene nummer te bellen. Gezien de kantoren zich focussen op afspraken, kan het zijn dat het soms niet lukt om op tijd de telefoon op te nemen.

 

Groetjes,

Liz

Helemaal bedankt voor uw antwoord, maar zoals de screenshots hierboven zeggen, geraak ik onmogelijk binnen in jullie call center. Als u de screenshots bekijkt, dan kan u zien dat ik eens 17 minuten, dan weer 10 minuten, dan weer 9 minuten, dan 10 minuten, enz enz ... en dan nog steeds niet binnengeraken in jullie call center. Dat er afslankingen doorgevoerd zijn waardoor de kleine lokale kantoren de deuren moesten sluiten, is één ding, maar dat je daarbovenop eindeloos lang moet wachten en een stemmetje doodleuk zegt 'u wordt spoedig geholpen' ... nee, dat vind ik ronduit onaanvaardbaar. 

Soit. Een afspraak op kantoor is inmiddels vastgelegd. 

Reputatie 2

Beste @Guzzio

Bedankt voor jouw feedback. Zoals mijn collega al aanhaalde, zijn niet alle telefoonnummers uit de schermafbeeldingen van ons. Het nummer van ons Easy Banking Centre is 02 762 60 00. Het kan inderdaad zijn dat de wachttijden soms wat langer zijn, onze oprechte excuses daarvoor. Goed dat je intussen een afspraak hebt. Hopelijk komt het snel in orde nu. Ik wens je nog een fijne dag. 

Groetjes,

JoachimJ

Reageer