Beantwoord

Online betalen probleem op één pc

  • 3 January 2024
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

Online betalen gaat zonder problemen op 2 telefoons en 1 nieuwe PC (W11).
Op een oude laptop (W10) echter heb ik volgend probleem:
Het ganse protocol wordt perfect afgelopen tot en met authorisering van de bank en bevestiging van betaling MAAR. . .  de betaling wordt nooit uitgevoerd.
Kan dit te maken hebben met de ouderdom van de laptop (veiligheid) of is dit  ergens een instelling?

Bedankt

icon

Beste antwoord van LarsD 3 January 2024, 14:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @Eddy 97,

Bedankt voor je bericht.

En met betaling bedoel je een overschrijving via Easy Banking Web? Of dat je op een website de betaling wil bevestigen via Easy Banking App?

Je krijgt dus wel een bevestiging. Krijg je dan verder nog iets anders van melding te zien?

Het is ook niet dat het bedrag in reservatie komt te staan op je rekening?

Soms kan het inderdaad te maken hebben dat Easy Banking Web/Easy Banking App zich sluit omdat het toestel waarop het actief is niet goed beveiligd is of dat de software op het toestel een probleem veroorzaakt om verbinding te maken.

Je hebt wel nog een anti-virus staan op de oudere laptop? Een scan van het toestel door een anti-virus moet wel kunnen aantonen of het nog goed beveiligd is.

Merk je trouwens ook problemen om andere online toepassingen te gebruiken via dit toestel? 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik bedoel betaling via website, betaling via IBAN geen probleem
Alles loopt normaal zonder extra meldingen
Geen reservatie, bedrag blijft gewoon op de rekening staan alsof er niets gebeurt is.
Windows beveiliging geeft geen problemen.
Tot hiertoe geen andere problemen ervaren.
Mvg / Eddy 97

Reputatie 4

Hallo @Eddy 97,

Dan gaat het eerder een probleem zijn met Easy Banking App? Gezien je dat dan gebruikt voor op een website de betaling te bevestigen.

En wat als je de betaling laat bevestigen met een kaartlezer? Krijg je dan ook hetzelfde probleem wanneer je iets wil betalen via deze laptop?

Want wanneer je dan met de andere laptop een betaling wil bevestigen via de app dan gaat het wel gewoon van de rekening?

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Op de laptop gebeurt inloggen gewoon via de website, EBA wordt in dit geval dus niet gebruikt. 
De bevestiging of met Itsme (indien beschikbaar) of met kaartlezer., in beide gevallen zelfde probleem.
 

Reputatie 4

Hallo @Eddy 97,

Dus het gaat toch om het bevestigen van een overschrijving in Easy Banking Web? In Easy Banking Web kan je namelijk enkel verrichtingen bevestigen met kaartlezer of Itsme.

In dat geval raden we aan eens een browserreset te proberen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Correct.
Probeer het uit bij volgende overschrijving.
Kan niet blijven betalen hé 😉
Bedankt / Eddy 97

 

 

Reageer