Beantwoord

Online betaling via app mislukt

  • 7 September 2023
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Beste,

Gisteren was ik in frankrijk en bij het online betalen aan RATP voor openbaar vervoer wordt me zoals gewoonlijk gevraagd om te bevestigen via de app van BNP. Helaas kreeg ik telkens de foutmelding:

 

Dit was zowel bij mijn 2 kredietkaarten als mijn bancontact kaart. Bijzonder vervelend! 

Uiteindelijk heb ik de betaling gedaan via een kredietkaart van een andere bank, waar dit probleemloos werkte.

Sven

icon

Beste antwoord van Tim DL 8 September 2023, 09:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Beste,

Gisteren was ik in frankrijk en bij het online betalen aan RATP voor openbaar vervoer wordt me zoals gewoonlijk gevraagd om te bevestigen via de app van BNP. Helaas kreeg ik telkens de foutmelding:

 

Dit was zowel bij mijn 2 kredietkaarten als mijn bancontact kaart. Bijzonder vervelend! 

Uiteindelijk heb ik de betaling gedaan via een kredietkaart van een andere bank, waar dit probleemloos werkte.

Sven

Dag @Sven De Bie,

 

Bedankt voor je bericht. 

 

Ik begrijp dat dit vervelend is. 

Met de Visa debetkaart kan het handig zijn om eens proberen te betalen via het Visa betaalnetwerk in plaats van het Bancontact betaalnetwerk of omgekeerd. In principe werken beide, maar sommige handelaars doen soms moeilijk via een van de twee betaalnetwerken. 

In verband met de kredietkaarten hebben wij ook maar beperkte toegang om na te gaan waar het eventueel zou foutgelopen zijn voor de betalingen. Hiervoor kan je contact opnemen met Atos Worldline (de uitgevers van de kredietkaarten) op 0032 2 205 85 85.

 

Indien je wenst dat we het nakijken waarom het via je debetkaart niet lukte, mogen we je dan vragen om ons beveiligd te bellen, aangezien we via Community geen toegang tot je gegevens hebben?

Dit kan je makkelijk via het communicatiemenu van je Easy Banking App of op 0032 2 762 60 00 met je klantnummer en Easy Banking Phone code (Een adviseur beveiligd contacteren met de Easy Banking Phone-code | Community BNP Paribas Fortis) bij de hand. 

Zo hebben we toegang tot je gegevens en kunnen dit voor je nakijken.

 

Groetjes, 

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

De enigste opties waren het betaalnetwerk van visa en mastercard, dus in beide gevallen worldonline. In de URL zie je dat er ergens een probleem zit tussen de BNP en Worldonline. Ik zal dan contact opnemen met Atos.

Reputatie 1

De enigste opties waren het betaalnetwerk van visa en mastercard, dus in beide gevallen worldonline. In de URL zie je dat er ergens een probleem zit tussen de BNP en Worldonline. Ik zal dan contact opnemen met Atos.

Dag @Sven De Bie

 

Oke, Atos Worldline zal wel maar beperkte informatie in verband met je debetkaart kunnen terugvinden.

Dus aarzel zeker niet om ons te contacteren indien je nog vragen zou hebben.

 

Een fijne dag verder.

 

Groetjes,

Tim DL

Na contact opgenomen te hebben met worldonline zit het niet bij hun, maar is het een probleem in de easy banking app van BNP Paribas. Van het kastje naar de muur….

Reputatie 1

Na contact opgenomen te hebben met worldonline zit het niet bij hun, maar is het een probleem in de easy banking app van BNP Paribas. Van het kastje naar de muur….

Dag @Sven De Bie,

 

Vervelend om te horen. 

Na het nog even na te vragen blijkt dat er inderdaad soms problemen zijn bij online betalingen met kredietkaart te bevestigen via de Easy Banking App, via kaartlezer niet. 

In verband met de debetkaart zal het waarschijnlijk te maken hebben dat deze handelaar enkel Visa en Mastercard accepteren, en dan waarschijnlijk ook enkel kredietkaarten. Aangezien het normaal zonder probleem mogelijk is om met Visa debetkaart via het Visa betaalnetwerk te betalen, behalve als de handelaar enkel kredietkaarten accepteert.

 

Indien je nog vragen zou hebben hieromtrent, best even telefonisch contact opnemen via het communicatiemenu van je Easy Banking App, dan hebben we toegang tot je gegevens voor het na te kijken.

 

Groetjes,

Tim DL

Reageer