Beantwoord

Payconiq - krijg rekening nog steeds niet gekoppeld

  • 13 November 2021
  • 28 reacties
  • 19899 Bekeken

Beste,

Wanneer ik in de Payconiq by Bancontact-app kom tot op het scherm met de mededeling “we zijn je bankrekening aan het koppelen”, blijft dit eindeloos zo staan. (Het maakt op dat ogenblik niet uit of ik de bank-app al heb open staan of niet).
 

Wanneer ik echter op dat scherm, bovenaan links, op het pijltje “terug” tik, kom ik terecht op het scherm met de bank-lijst.  BNP Paribas Fortis staat daar evenwel tussen. Selecteer ik de bank, word ik doorgestuurd naar een website van BNP en doorloop ik alle aanmeldingen met kaartlezer.
Dit eindigt op een pagina van Payconiq met het opschrift “Redirecting …”

Verder dan dat kom ik niet !
 
Kan u mij verder helpen zodat ik, eindelijk, mijn bankrekening gekoppeld krijg?

Ik heb Android v8
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord van YannickB 15 November 2021, 08:28

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7

Hallo @Alain3582 

Ik raad je aan om eerst en vooral je toestel even volledig uit en terug aan te zetten. Als het nadien nog steeds niet lukt om je rekening aan Payconiq by Bancontact te koppelen, dan kan je best even die app verwijderen en opnieuw installeren.

Beste dit heb ik ook voor helemaal hetzelfde 

app er al afgesmeten

telefoon heropgestard en nog steeds die zelfde meldingen. 

Reputatie 7

Hallo @Els Vervoe 

Heb je toevallig een smartphone van Samsung?

Er lijkt iets fout te lopen met de standaardbrowser van Samsung, waardoor er problemen kunnen ontstaan wanneer Payconiq by Bancontact je naar onze website doorstuurt.

Je kan dat oplossen door in de instellingen van jouw smartphone de cache van jouw browser te verwijderen.

Een andere oplossing is dat je Google Chrome op je smartphone installeert. Vervolgens dien je Chrome te selecteren wanneer je in Payconiq gevraagd wordt om een browser te kiezen (op het moment dat je naar ons wordt doorgeschakeld). Je kan Chrome ook in de instellingen van jouw smartphone aanduiden als standaardbrowser.

Beste,

 

Bedankt het is opgelost

ja ik heb Samsung smartphone

Ik ben via Chrome gegaan en geen enkel probleem meer gehad 

Bedankt voor de snelle reactie

Beste,

 

Hier ook hetzelfde probleem. Ook opgelost door chrome als standaard browser in te stellen.

Ik had hiervoor ook naar de helpdesk gebeld, maar daar konden ze mij niet verder helpen. 

Volgens de helpdesk lag het probleem bij payconiq.

Hoi,

 

bij mij lukt het nog steeds niet. Ik geraak op de site van Fortis, en volg de stappen op het scherm. Maar telkens opnieuw krijg ik de melding dat de ingegeven code niet juist is… 

reeds gebeurd: app opnieuw geinstaleerd, na aantal dagen opnieuw geprobeerd, 150.000 keer opnieuw geprobeerd (bij benadering ;-p ),….

 

Gr.

Bart

Reputatie 7

Dag @BartHSC 

Bestaat de code die je van je kaartlezer krijgt uit acht cijfers en zijn die ook allemaal nog goed leesbaar?

Wanneer die code niet aanvaard wordt, duidt dat namelijk eerder op een fout bij het volgen van de stappen, een defecte kaartlezer, het gebruik van een kaartlezer van een andere bank, of een defecte kaart.

Hoi @YannickB 

ik weet niet van buiten hoeveel cijfers het zijn. Ze zijn in ieder geval wel leesbaar.

Ondertussen heb ik het ook dikwijls geprobeerd en het gaat elke keer opnieuw fout. Ik ga er dus ook van uit dat ik de juiste stappen volg.

Het is inderdaad wel een kaartlezer van een andere bank. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog een originele van Fortis had. Alle andere zaken lijken wel te lukken, enkel deze koppeling niet. 

Ligt het dan effectief aan de kaartlezer? (of de combinatie nieuwe ‘visa-debet’ kaart met kaartlezer? 

Ik bestel via de app in ieder geval een nieuwe

Reputatie 7

Het gaat heel waarschijnlijk aan de kaartlezer liggen. De meeste banken hebben tegenwoordig hun eigen kaartlezers die elk op hun eigen manier werken.

Vroeger had je bij veel banken wel gelijkaardige toestellen (met M1 en M2 knoppen) die als handtekening 6 tot 8 cijfers gaven. Als je zo nog een toestel hebt en een handtekening van minder dan 8 cijfers krijgt, dan kan je proberen om er een of twee nullen voor te zetten zodat je, bijvoorbeeld, 00123456 hebt. 

De berekening van het cijfer dat je krijgt en de beveiliging van je handtekening zullen namelijk altijd goed zijn, alleen het aantal cijfers zal dan niet voldoen aan wat voor onze bank verwacht wordt.

Ik had twee gekoppelde rekeningen. Ik krijg nieuwe bankkaarten en blijkbaar moet je die dan terug koppelen. 
ik verwijder één rekening en begin te koppelen. Bij de laatste validatie krijg ik opeens mijn andere nummer te zien en kan ik niet valideren of zegt de app reeds gekoppeld? Bevestig dan maar ook dat lukt niet. 
 

Gsm al afgezet, app al verwijderd

graag snel een oplossing


 

 

Reputatie 7

Dag @kellyM 

Het lijkt erop dat de oude link tussen Payconiq by Bancontact en je rekeningen en kaarten niet volledig verbroken werd. Je kan hiervoor telefonisch contact opnemen met Payconiq by Bancontact of met ons zodat we een reset uit kunnen voeren.

Je kan ons Easy Banking Centre alvast bereiken via Communicatie onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00.

Reset uitgevoerd nog steeds problemen. 
dankjewel voor de nieuwe visa debit kaarten maar ze werken blijkbaar niet met Payconiq 🤬

 

Al Veel tijd verloren met proberen toevoegen, resetten, verwijderen app, gsm afzetten

 

Steeds dezelfde melding

 

 

Reputatie 7

@kellyM 

Heb je je debetkaart ook al volledig geactiveerd door eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) te betalen in een fysieke winkel? Dit is voor alle soorten kaarten nodig om diensten zoals Payconiq by Bancontact, Apple Pay, etc. te kunnen gebruiken.

Kan je me ook zeggen of je een kaart van BNP Paribas Fortis of van Hello bank! hebt en welke keuze je maakt in de bankenlijst van Payconiq by Bancontact?

 

Reeds geactiveerd

ik koos Bnp gezien dat mijn kaart is, lukt niet. Toen koos ik andere bank en dan is het wel gelukt. Raar maar voor mij is het opgelost. 
 

ik moest voor de reset trouwens bellen naar support Payconiq en niet de bank 

Reputatie 7

Reeds geactiveerd

ik koos Bnp gezien dat mijn kaart is, lukt niet. Toen koos ik andere bank en dan is het wel gelukt. Raar maar voor mij is het opgelost. 
 

ik moest voor de reset trouwens bellen naar support Payconiq en niet de bank 

Bedankt voor je antwoord. Kan je in dat geval ook even in je app store kijken of er een update beschikbaar is voor Payconiq by Bancontact?

Sinds gisteren hetzelfde probleem als Kelly.

Veranderd van gsm, Iphone 13 nu. En ook alles geprobeerd. GSM heropstarten, app verwijderen, chrome gebruiken, zelf gebeld naar payconic en die hebben mijn account gereset, maar steeds als ik mijn rekening wilt linken krijg ik de melding van ‘er ging iets mis’… Frustrerend is het.

 

Hopelijk snel een oplossing

Mvg,

Jonas

Reeds geactiveerd

ik koos Bnp gezien dat mijn kaart is, lukt niet. Toen koos ik andere bank en dan is het wel gelukt. Raar maar voor mij is het opgelost. 
 

ik moest voor de reset trouwens bellen naar support Payconiq en niet de bank 

 

Dag Kelly,

Heb een gedeeltelijke oplossing gevonden. Als je je bank wilt linken, kies je voor ‘andere bank’ en dan kom je in je menu met je kaarten en kan je betalingen doen. Je bankrekening koppelen lukt wel nog steeds niet.

Mvg,

Jonas

Hallo, 

zaterdag is de Payconiq app vastgelopen ondertussen heb ik alle beschreven stappen uitgevoerd en het lukt nog steeds niet. 

De bankrekening kan nog steeds niet gekoppeld worden. Kan er nu gewoon eens een duidelijke oplossing gegeven worden ajb. Ik merk dat ik niet de enige ben met dit probleem. 
 

dank je wel! 

Reputatie 7

Hallo @Krisje vr 

We onderzoeken dit al een hele tijd, maar tot nu toe zijn er langs onze kant geen problemen vastgesteld. Vermoedelijk gaat het in bovenstaande gevallen om een probleem met een rekening of andere persoonlijke gegevens (wat we via deze site niet kunnen controleren) of om een probleem bij Payconiq by Bancontact.

Dit zijn alvast wel de meest voorkomende redenen waarom het niet lukt om een rekening of debetkaart te koppelen aan Payconiq by Bancontact:

  • Je gebruikt een professionele rekening en/of debetkaart. De Payconiq by Bancontact app is enkel bedoelt voor particulieren. Ondernemers hebben een apart platform.
     
  • Er is een probleem met de betrokken rekening. Dit kan je na laten kijken door ons Easy Banking Centre te contacteren via Easy Banking App.
     
  • De kaart die je probeert te koppelen werd nog niet volledig geactiveerd. Debetkaarten kunnen pas aan betaalapps gekoppeld worden nadat je eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) hebt betaald in een fysieke winkel of nadat je er geld mee hebt opgenomen.
     
  • Je gebruikt een browser die niet ondersteund wordt door de Payconiq by Bancontact en/of door onze pagina’s. We raden je aan om Google Chrome (Android) of Safari (iOS) te installeren en te gebruiken als standaardbrowser.
     
  • Er is een probleem met de Payconiq by Bancontact-app of met je Payconiq by Bancontact-profiel. Lukt het nog steeds niet nadat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt, neem dan contact op met Payconiq by Bancontact. Je kan hen bereiken via support@payconiq.be en via 02 234 11 49

Hallo @Krisje vr 

We onderzoeken dit al een hele tijd, maar tot nu toe zijn er langs onze kant geen problemen vastgesteld. Vermoedelijk gaat het in bovenstaande gevallen om een probleem met een rekening of andere persoonlijke gegevens (wat we via deze site niet kunnen controleren) of om een probleem bij Payconiq by Bancontact.

Dit zijn alvast wel de meest voorkomende redenen waarom het niet lukt om een rekening of debetkaart te koppelen aan Payconiq by Bancontact:

  • Je gebruikt een professionele rekening en/of debetkaart. De Payconiq by Bancontact app is enkel bedoelt voor particulieren. Ondernemers hebben een apart platform.
     
  • Er is een probleem met de betrokken rekening. Dit kan je na laten kijken door ons Easy Banking Centre te bellen via Communicatie onderaan in Easy Banking App.
     
  • De kaart die je probeert te koppelen werd nog niet volledig geactiveerd. Debetkaarten kunnen pas aan betaalapps gekoppeld worden nadat je eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) hebt betaald in een fysieke winkel of nadat je er geld mee hebt opgenomen.
     
  • Je gebruikt een browser die niet ondersteund wordt door de Payconiq by Bancontact en/of door onze pagina’s. We raden je aan om Google Chrome (Android) of Safari (iOS) te installeren en te gebruiken als standaardbrowser.
     
  • Er is een probleem met de Payconiq by Bancontact-app of met je Payconiq by Bancontact-profiel. Lukt het nog steeds niet nadat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt, neem dan contact op met Payconiq by Bancontact. Je kan hen bereiken via support@payconiq.be en via 02 234 11 49

Ik heb alle bovenstaande acties opgevolgd.

45 Minuten geleden heb ik mijn account laten resetten door payconiq, ik zou een kwartiertje moeten wachten, en dan zou ik mijn account wel met succes kunnen activeren.

De app gedroeg zich na de reset effectief alsof ik hem voor de eerste keer opstartte.

Maar: ik raak niet voorbij het instellen van een pincode: “(Foutcode 99)”. Na app gegevens wissen, app verwijderen, gsm herstarten, app installeren blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Payconiq raakt niet voorbij het instellen van de pincode.

Update:

Daarstraks terug naar payconiq gebeld. Zij vragen mij om dit nog één maal te proberen:

  • Zij doen van hun kant nog eens een reset.
  • (Ik wis de app gegevens – da’s mijn eigen idee)
  • Payconiq app verwijderen.
  • Herstarten.

Een half uur later installeer ik de Payconiq app opnieuw. Deze keer lukt alles van de eerste keer.

Ook ik heb hetzelfde probleem. Vorige woensdag gaan we iets drinken/eten. Ik wil op het einde betalen met Payconiq maar ineens verschijnt de melding dat ik nog maar voor max. 27,xx EUR kan betalen??? Ik heb nochtans totaal geen limieten overschreden, verre van!, en ook staat er meer dan genoeg geld op mijn gekoppelde rekening. Sta je daar mooi, zonder cash op zak!

Enfin, thuis alles verwijderd (al meerdere keren ondertussen). Ik heropen de app, voeg mijn Fintro-bankkaart toe. Krijg de melding “Je kan nu betalen met deze kaart”, maar dan kan ik alleen maar op “volgende” klikken, en dan is daar die melding dat ik al een bankrekening had gekoppeld en om te bevestigen of dit mijn rekening is. Ik probeer dit dus, kom op het scherm “Account bevestiging” van Fintro. Na de identificatie met mijn kaartlezer krijg ik de melding “Er is iets fout gegaan - bankrekening kan niet worden gekoppeld”…. telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw… ook al contact gehad met Payconiq. Het zou een probleem met identificatie zijn. Ze zou me een link mailen. Natuurlijk helemaal niets ontvangen… (ook niet in ongewenste mails)…

Behoorlijk frustrerend allemaal! Vooral als je gewend bent zo goed als overal te betalen met payconiq. En dat ik niet eens weet van waar het oorspronkelijke probleem zo ineens kwam..  (betalingslimiet zogezegd bereikt?????)

Reputatie 7

Hallo @Livinthedream1982 

Het is inderdaad alles behalve prettig als je problemen met Payconiq by Bancontact ondervindt. Zeker als dat gebeurt op het moment dat je ergens wilt afrekenen.

Het lijkt in dit geval om een probleem bij Payconiq by Bancontact zelf te gaan waardoor wij jammer genoeg weinig voor je kunnen doen. Je neemt best nogmaals contact op met Payconiq.

In afwachting op een antwoord van hen, kan je wel nog steeds QR-codes scannen en aanmaken via onze eigen Easy Banking App.

Die functie maakt gebruik van hetzelfde systeem als de Payconiq by Bancontact app, maar je hoeft niet manueel je kaarten en rekeningen te koppelen. Scan je een QR-code, dan krijg je bovenaan het scherm ook de mogelijkheid om van kaart te wisselen.

Hallo @Livinthedream1982 

Het is inderdaad alles behalve prettig als je problemen met Payconiq by Bancontact ondervindt. Zeker als dat gebeurt op het moment dat je ergens wilt afrekenen.

Het lijkt in dit geval om een probleem bij Payconiq by Bancontact zelf te gaan waardoor wij jammer genoeg weinig voor je kunnen doen. Je neemt best nogmaals contact op met Payconiq.

In afwachting op een antwoord van hen, kan je wel nog steeds QR-codes scannen en aanmaken via onze eigen Easy Banking App.

Die functie maakt gebruik van hetzelfde systeem als de Payconiq by Bancontact app, maar je hoeft niet manueel je kaarten en rekeningen te koppelen. Scan je een QR-code, dan krijg je bovenaan het scherm ook de mogelijkheid om van kaart te wisselen.

Beste,

Ik zou wel willen weten waarom ik die dag nog maar voor max 27 EUR kon betalen, terwijl de limiet absoluut nog niet bereikt was en ik genoeg had staan op mijn zichtrekening. Ik probeerde vandaag al 2x de helpdesk van Easy Banking te bellen, maar na 2x meer dan 5min wachten gaf ik op. 

Ik zal eerstdaags eens proberen betalen met de Fintro-app. Als dit werkt zonder problemen, dan hoef ik die Payconiq app niet meer!

Best frustrerend. Na enkele keren contact gehad te hebben. Alles wat in dit forum vermeld is heb ik gecontroleerd.

Chrome is al jaren als standaardbrowser ingesteld en ik kan bevestigen dat elke portaalpagina in chrome geopend wordt. Cache is ook geleegd.

Payconiq heeft mijn account (twee keer) verwijderd.
Payconiq is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en start op alsof het de eerste keer is.
Tussen de tijd dat dit probleem opgetreden is en nu, ben ik trouwens ook van GSM verandert. Als dat niet voldoende is 😏

De kaartlezer werkt correct (aanmelding op pc banking werkt en digitaal ondertekenen werkt)

Het enige verschil dat ik me kan inbeelden is dat ik nu zo’n debitkaart met visa en contactloos betalen heb gekregen. De kaartlezer zegt nu ook “VISA AUTH”. Misschien dat ze bij het berekenen van de response code daar geen rekening mee houden bij payconiq?

Reageer