Beantwoord

Visa-Debet Payconiq?

  • 12 August 2021
  • 32 reacties
  • 4035 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Ik kon ook mijn visa-debet kaart toevoegen, maar kreeg ook telkens de vraag om rekening te bevestigen, wat niet lukt aangezien visa-debet kaart 1 nummer te weinig heeft, waarop je niet kan verder gaan.

Heb mijn account bij Payconiq nu laten verwijderen, en ondervind nu hetzelfde probleem bij opnieuw te registreren, krijg telkens de melding dat mijn kaartnummer te kort is.

Hebben jullie zicht wanneer dit gaat opgelost worden? Ik heb achter die visa/debit kaart trouwens ook niet gevraagd. Kan ik opnieuw een gewone debit kaart aanvragen?

Beste,

Ik sluit mij aan bij het probleem dat PVB aankaart. Ik heb dezelfde stappen doorlopen als PVB. Ik herhaal even: Om met payconiq te kunnen werken met de visa debet kaart wordt je automatisch  gevraagd om een bankrekening te koppelen met een kaart die begint met 6703. Je geraakt niet verder (btw ik werk met android) en het installatieproces blokkeert

Ik herhaal dan ook even de vraag: Hoe worden klanten op de hoogte gebracht wanneer de rekening kan worden gekoppeld?

Nog een opmerking: Wij hebben NIET gevraagd om deze nieuwe kaart: wij zijn erg beperkt in het gebruik ervan: payconiq werkt niet, op 50% van de automaten kunnen wij niet contactloos betalen. Verwachten dat al die handelaars en cafés overschakelen op een ander systeem is toch wel zeer veeleisend niet? Ik verwacht meer service van bnpparibas, ipv onze lokale handelaars.

Reputatie 7

Hallo @KRVH 

Jouw probleem wijkt wat af van het oorspronkelijke probleem in dit onderwerp. Dat werd namelijk veroorzaakt door een aanpassing in de Payconiq by Bancontact app die nog diende te gebeuren. Wat ondertussen al rechtgezet werd.

Kan je me daarom volgende info geven? Dan kijk ik hoe we dit voor jou op kunnen lossen.

  • Heb je met debetkaart al betaald in een fysieke winkel door de kaart in de betaalterminal te steken en je pincode in te geven (dus niet contactloos)?
  • Heb je een kaart van BNP Paribas Fortis of van Hello bank? Welke van beide banken kies je in de lijst die Payconiq by Bancontact je toont?
  • Lukt het wel om QR-codes te scannen en zo te betalen via Easy Banking App?
Reputatie 7

Dag @KVM @Katje123 @Dimi_vdb @PVB 

Er is ondertussen alvast een tijdelijke oplossing. 

Heb je de Payconiq by Bancontact-app al gebruikt en heb je ze niet verwijderd; dan kan je je Bancontact-Visa Debit-debetkaart toevoegen. Nadien zal je gevraagd worden om een rekening te koppelen, maar vanaf nu verschijnt er een boodschap die uitlegt dat onze bank nog niet ondersteund wordt en die je toelaat om die deel over te slaan. Betalingen via QR-codes zijn vanaf dan terug mogelijk via Payconiq by Bancontact.

Je hebt de Payconiq by Bancontact-app net (opnieuw) geïnstalleerd; dan zal je eerst gevraagd worden om een kaart te koppelen. In de lijst met banken kan je kiezen voor BNP Paribas Fortis. Eens je je kaartlezer hebt gebruikt, zal je gevraagd worden om opnieuw een bank te kiezen om je rekening te koppelen. Hierbij zal je onderaan kunnen kiezen voor Andere banken.  BNP Paribas Fortis zal voorlopig niet verschijnen in deze tweede lijst. Je krijgt vervolgens een boodschap om te melden dat onze bank het koppelen van een rekening nog niet ondersteunt. Nadien zal je wel al kunnen betalen en geld ontvangen via QR-codes.

Een volwaardig oplossing die het ook toelaat om rekeningen te koppelen volgt zo snel mogelijk.

@YannickB zonet de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de optie “Andere banken” krijg ik niet te zien….

Reputatie 7

@Dimi_vdb

Zie je dan wel nog BNP Paribas Fortis staan? Zo ja, wat gebeurt er als je daarvoor kiest?

Reputatie 7

@Dimi_vdb Ik kon het ondertussen zelf ook uittesten en bij het kiezen van een bank om een kaart toe te voegen zal je nog steeds BNP Paribas Fortis zien staan. Eens je je kaartlezer hebt gebruikt, zal je gevraagd worden om opnieuw een bank te kiezen om je rekening te koppelen. Hierbij zal je onderaan kunnen kiezen voor ‘Andere banken’. 

Ik pas het aan in mijn eerdere bericht om verdere verwarring te vermijden.

Reageer