Beantwoord

Credit Card geblokkerd zonder enige uitleg waarom

  • 15 April 2024
  • 12 reacties
  • 140 Bekeken

  • Rekruut - Niveau 1
  • 6 reacties

Beste,

 

Afgelopen zaterdag 13-04-2024 kreeg ik een e-mail van jullie met daarin de boodschap dat jullie op vrijdag 12-04-2024 mijn Visa Classic geblokkeerd hebben. Hierin staat niet vermeld waarom dit gebeurd is.

Weliswaar heb ik een kleine maand geleden een voorschot bij Sunweb betaald, waarbij dat bedrag op 10-04-2024 afgeschreven werd van mijn rekening.

Ik gebruik deze kaart weinig tot nooit, omdat ik buiten Europa woon. Hierdoor is het voor mij ook niet mogelijk om contact op te nemen via het Easy Bank Centre en via de app is het ook al niet meer mogelijk om in contact te komen met mijn contactpersoon binnen BNP.

Ik dien voor 07-07-2024 het restbedrag van mijn vakantie te betalen, wat ik plande te doen met deze Visakaart.

Hieronder de e-mail:

//////

Uw Kredietkaart Visa Classic met nummer XXXXXXXXX XXXX
Bestelnummer XXXXXX
Rekeningnummer XXXXXXX op naam van XXXXXXXXX

Geachte heer XXXXXX,

Wij hebben op 12.04.2024 uw kaart met het hierboven vermelde nummer geblokkeerd.

Hebt u vragen ? Bel het Easy Banking Centre op 02 762 60 00.

Met vriendelijke groet,

Gert Broothaers
Directeur Particuliere Klanten

///////

Hoe kom ik er achter wat de reden hiervan is en nog belangrijker, hoe krijg ik mijn Visakaart gedeblokkeerd? Deze staat ook niet meer tussen mijn kaarten binnen de app.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Met vriendelijke groeten,

Tom

icon

Beste antwoord van LarsD 15 April 2024, 12:34

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2

Beste,

 

Afgelopen zaterdag 13-04-2024 kreeg ik een e-mail van jullie met daarin de boodschap dat jullie op vrijdag 12-04-2024 mijn Visa Classic geblokkeerd hebben. Hierin staat niet vermeld waarom dit gebeurd is.

Zet u maar schrap, want wie het met Gerd Broodhaers aan de stok krijgt zal zijn beste dagen niet beleven.

Indien u in de VSA woonachtig zou zijn, weet dan dat u volgens BNP geen BNP-rekening meer kan hebben, omdat u easy.app niet mag gebruiken, zie:

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/easy-banking-48/geen-toegang-tot-webbanking-voor-bpostbank-rekeninghouders-in-de-verenigde-staten-van-amerika-8327

Indien zo, dan zult u nog enige keren moeten aandringen om een koppeling toegestuurd te krijgen, koppeling waarmee men dan de BNP-rekening zou kunnen opzeggen [zie boven].

Om dan rechtstreeks op uw vraag te antwoorden: u zorgt er maar beter voor tegen 7 juli in over een ander betaalmiddel te beschikken.

Terloops, in de door ons ondertekende contracten wordt vermeld dat de bank te allen tijde de rekeningen en kaarten mag opzeggen, zonder hiervoor een reden te moeten opgeven.

 

.

Beste,

 

Afgelopen zaterdag 13-04-2024 kreeg ik een e-mail van jullie met daarin de boodschap dat jullie op vrijdag 12-04-2024 mijn Visa Classic geblokkeerd hebben. Hierin staat niet vermeld waarom dit gebeurd is.

Zet u maar schrap, want wie het met Gerd Broodhaers aan de stok krijgt zal zijn beste dagen niet beleven.

Indien u in de VSA woonachtig zou zijn, weet dan dat u volgens BNP geen BNP-rekening meer kan hebben, omdat u easy.app niet mag gebruiken, zie:

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/easy-banking-48/geen-toegang-tot-webbanking-voor-bpostbank-rekeninghouders-in-de-verenigde-staten-van-amerika-8327

Indien zo, dan zult u nog enige keren moeten aandringen om een koppeling toegestuurd te krijgen, koppeling waarmee men dan de BNP-rekening zou kunnen opzeggen [zie boven].

Om dan rechtstreeks op uw vraag te antwoorden: u zorgt er maar beter voor tegen 7 juli in over een ander betaalmiddel te beschikken.

Terloops, in de door ons ondertekende contracten wordt vermeld dat de bank te allen tijde de rekeningen en kaarten mag opzeggen, zonder hiervoor een reden te moeten opgeven.

 

.

 

Ik ben niet woonachtig in de VS en sinds mijn vertrek uit België heb ik ook mijn nieuwe buitenlandse adres bij de bank doorgegeven. Dit is toen ook na intern overleg goedgekeurd, want dit blijkt niet zomaar mogelijk te zijn. Ik heb al mijn spaargeld en ook mijn zichtrekening met Euro's nog gewoon in België staan. Mijn banking app werkt overigens wel zonder problemen.

 

Moet ik mij dan aan een klopjacht verwachten, net zoals sommige Nederlandse banken doen, die alle bankrekeningen van niet-EU-inwoners schrappen?

Reputatie 2

 

Ik ben niet woonachtig in de VS en sinds mijn vertrek uit België heb ik ook mijn nieuwe buitenlandse adres bij de bank doorgegeven. Dit is toen ook na intern overleg goedgekeurd, want dit blijkt niet zomaar mogelijk te zijn. Ik heb al mijn spaargeld en ook mijn zichtrekening met Euro's nog gewoon in België staan. Mijn banking app werkt overigens wel zonder problemen.

Moet ik mij dan aan een klopjacht verwachten, net zoals sommige Nederlandse banken doen, die alle bankrekeningen van niet-EU-inwoners schrappen?

Misschien is Gerd er achter gekomen dat uw woonplaats zich in een met de VSA geassocieerd land bevindt, zoals Portorico bijvoorbeeld. Of iets dergelijks. U zult zelf wel de politieke status van uw woonplaats kennen.

En bedoelt u dat met “banking app” de webversie? Zo ja, vroeg of laat zou u toch nog een debetkaart nodig hebben.

Overigens dient u de koppeling waarnaar ik verwezen heb wat aandachtiger lezen. Het gaat erom dat volgens BNP hun easy app in de VSA niet meer mag gebruikt worden. En de enige manier om dit voor 100 % klaar te krijgen bestaat erin, steeds volgens BNP, debet- en andere kaarten ontzeggen aan ingezetenen van de VSA. 

Maar niets of niemand kan u beletten uw centen daar te laten waar ze nu zijn, natuurlijk.

 

Ik ben niet woonachtig in de VS en sinds mijn vertrek uit België heb ik ook mijn nieuwe buitenlandse adres bij de bank doorgegeven. Dit is toen ook na intern overleg goedgekeurd, want dit blijkt niet zomaar mogelijk te zijn. Ik heb al mijn spaargeld en ook mijn zichtrekening met Euro's nog gewoon in België staan. Mijn banking app werkt overigens wel zonder problemen.

Moet ik mij dan aan een klopjacht verwachten, net zoals sommige Nederlandse banken doen, die alle bankrekeningen van niet-EU-inwoners schrappen?

Misschien is Gerd er achter gekomen dat uw woonplaats zich in een met de VSA geassocieerd land bevindt, zoals Portorico bijvoorbeeld. Of iets dergelijks. U zult zelf wel de politieke status van uw woonplaats kennen.

En bedoelt u dat met “banking app” de webversie? Zo ja, vroeg of laat zou u toch nog een debetkaart nodig hebben.

Overigens dient u de koppeling waarnaar ik verwezen heb wat aandachtiger lezen. Het gaat erom dat volgens BNP hun easy app in de VSA niet meer mag gebruikt worden. En de enige manier om dit voor 100 % klaar te krijgen bestaat erin, steeds volgens BNP, debet- en andere kaarten ontzeggen aan ingezetenen van de VSA. 

Maar niets of niemand kan u beletten uw centen daar te laten waar ze nu zijn, natuurlijk.

Neen, ik woon in Zuid-Oost Azië en er is geen directe link met de VS, of toch niet meer dan Europa met de VS gelinkt is. 

Met de banking app bedoel ik de app op mijn telefoon. De webversie gebruik ik weinig tot nooit. Mijn debitkaart staat ook nog gewoon tussen ‘Kaarten’ wanneer ik inlog, enkel mijn Visa Classic is verdwenen.

Ik vermoed dat ik hier in deze community ook niets wijzer zal worden, omdat er natuurlijk geen persoonlijke gegevens kunnen/mogen gedeeld worden. Vooral het feit dat er in de mail betreffende de blokkering totaal geen reden staat waarom, vind ik ongelofelijk!

Reputatie 1

Beste @Tommm

Bedankt voor je bericht. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw kaart geblokkeerd is. Het kan, bijvoorbeeld, zijn dat men een poging tot fraude via uw kredietkaart ontdekt heeft. Zoals je zelf aangeeft, hebben wij hier geen toegang tot persoonlijk gegevens en kunnen we het dus jammer genoeg niet uitzoeken voor jou. Je kan ons Easy Banking Centre bellen op het nummer 02 762 60 00. Indien het wegens omstandigheden niet lukt om ons telefonisch te contacteren, kan je ons steeds een beveiligd bericht sturen vanuit Easy Banking en kan het voor jou nakijken. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 7 en 22u en zaterdag van 9 tot 17u. Bedankt alvast en hopelijk komt het snel in orde.

 

Groetjes,

JoachimJ

Beste @JoachimJ ,

 

Dankjewel voor je reactie. Goed om te weten dat ik nog wel via Easy Banking een bericht kan sturen. Ik moet even kijken waar ik dit precies kan doen, want ik ben het nergens tegengekomen.

Terwijl binnen mijn mobiele app de credit card nergens meer te bespeuren is, zie ik ze binnen de pc banking nog wel staan en lijkt deze ook nog gewoon actief te zijn.

Daarnaast klikte ik ook op de follow-up button voor kaartaanvragen, en daar staat dat er op 12 april een aanvraag gebeurd is (de dag dat ik de mail ivm de blokkering heb ontvangen), maar daar staat bij dat deze aanvraag ofwel door mezelf of door jullie is geannuleerd. Erg vreemd, gezien ik geen aanvraag noch annulatie heb doorgevoerd.

Er is ook iets op het lokale postkantoor aangekomen die ik met een kaartje moet ophalen deze week. Eerst dacht ik dat dit misschien een nieuwe kaart kon zijn, maar ik heb geen bericht van een nieuwe kaart gekregen en de huidige is nog tot 2026 geldig. Een nieuwe kaart zou ook naar mijn bankkantoor moeten gestuurd worden volgens de gegevens in Easy Banking. Maar goed, dit is ook maar gissen, misschien is het wel iets totaal anders. Van zodra ik hierover meer weet probeer ik jullie een beveiligd bericht te sturen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Tom

Reputatie 4

Hallo @Tommm,

Je kan via volgende manier in Easy Banking App een chat starten: je klikt er op ‘Communicatie' en daarna op 'Hulp en contact’. In Easy Banking Web gaat dit via de optie ‘Hulp Nodig?’.

Een nieuwe kaart wordt niet aangetekend verstuurd dus dat kan al niet hetgeen zijn waarvan je bericht hebt gekregen om dit op te halen in het lokale postkantoor. 

 

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

Laat ons weten als je nog andere algemene vragen hebt.

 

Groetjes,

LarsD

 

 

Het is me ondertussen duidelijk geworden wat het probleem is! Gisteren haalde ik jullie post op hier bij het lokale postkantoor, om doodleuk te lezen dat jullie de klantrelatie met mij opzetten. Zonder enige reden, betreuring of excuses. Enkel een verwijzing naar artikel 14, wat dan ook meteen duidelijk maakt hoeveel waarde BNP Paribas Fortis aan zijn klanten hecht. Na JAREN klant te zijn is dit jullie bedanking.

Nog leuker is dat ik van jullie 2 maanden de tijd krijg om mijn boeltje ergens anders onder te brengen, maar het heeft 1,5 maand geduurd alvorens ik jullie brief heb ontvangen! Ik heb dus nog een kleine 3 weken om een alternatief te vinden, alvorens jullie alle diensten en mijn geld blokkeren.

Ik zal ook aan jullie denken in de toekomst, bedankt!

Reputatie 2

, om doodleuk te lezen dat jullie de klantrelatie met mij opzetten.

U bedoelt waarschijnlijk wel “stopzetten”. Voorts, u woont dus, zoals reeds vermeld, in een gebied waar volgens BNP de VSA-regels gelden. Mijn eerste advies wordt alzo dwingend: zorgt u stante pede voor andere betaalmiddelen.

 Na JAREN klant te zijn is dit jullie bedanking.

In de bankierswereld gaat het keihard om de poen. Bedankjes zijn er niet aan de orde.

Ik zal ook aan jullie denken in de toekomst, bedankt!

Beter zo snel mogelijk vergeten, en overschakelen naar ander en beter.

 

, om doodleuk te lezen dat jullie de klantrelatie met mij opzetten.

U bedoelt waarschijnlijk wel “stopzetten”. Voorts, u woont dus, zoals reeds vermeld, in een gebied waar volgens BNP de VSA-regels gelden. Mijn eerste advies wordt alzo dwingend: zorgt u stante pede voor andere betaalmiddelen.

 Na JAREN klant te zijn is dit jullie bedanking.

In de bankierswereld gaat het keihard om de poen. Bedankjes zijn er niet aan de orde.

Ik zal ook aan jullie denken in de toekomst, bedankt!

Beter zo snel mogelijk vergeten, en overschakelen naar ander en beter.

 

Ik bedoelde “opzeggen”, was iets te snel met typen. Volgens mij heeft het niets met de vernoemde VSA-regels te maken, maar eerder iets met dat het land waar ik woon op de banking grey list staat. Maar dat was 7 jaar geleden bij mijn vertrek uit België reeds zo… Nieuw management, nieuwe regels, ofzoiets?

Andere betaalmiddelen zijn geen probleem, enkel wordt ik gedwongen om mijn Euro’s om te zetten in een munteenheid die ik niet wil en verlies ik bovendien ook enige bankgaranties.

Ondertussen ben ik op zoek naar “ander en beter”, al zal die zoektocht niet zo eenvoudig zijn vermoed ik.

Reputatie 2

 Maar dat was 7 jaar geleden bij mijn vertrek uit België reeds zo… Nieuw management, nieuwe regels, ofzoiets?

 

Zowat 7 jaar geleden werd het bankroete Fortis mits een regeringstussenkomst overgenomen door BNP. 

En het komt mij voor dat BNP pas sinds een paar maanden zijn ware aard van Parijse keiharde bank laat zien.

 

Ondertussen ben ik op zoek naar “ander en beter”, al zal die zoektocht niet zo eenvoudig zijn vermoed ik.

Houdt u er de moed maar in.

 Maar dat was 7 jaar geleden bij mijn vertrek uit België reeds zo… Nieuw management, nieuwe regels, ofzoiets?

 

Zowat 7 jaar geleden werd het bankroete Fortis mits een regeringstussenkomst overgenomen door BNP. 

En het komt mij voor dat BNP pas sinds een paar maanden zijn ware aard van Parijse keiharde bank laat zien.

 

Ondertussen ben ik op zoek naar “ander en beter”, al zal die zoektocht niet zo eenvoudig zijn vermoed ik.

Houdt u er de moed maar in.

Hartelijk dank, uiteindelijk zal er wel iets uit de bus komen.

Reageer