Beantwoord

Problemen met inloggen easy banking app

  • 28 October 2020
  • 43 reacties
  • 4069 Bekeken

Goedemorgen

Kan het zijn dat de easy banking app op het moment niet werkt?

Heb zojuist een bestelling geplaatst op tamaris Com/NL/BE en betaald 

En nu kan ik niet nakijken of het van de rekening af is gegaan. 

Als ik wil inloggen komt er 

Dat er momenteel problemen zijn en kan bellen op het nummer

032 2433 4092

EBA 0001

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 16 November 2020, 10:44

Bekijk origineel

43 reacties

Goedemorgen,

Ik geb net gebeld.

Er is idd een storing, zou vanmiddag terug in orde zijn

Groetjes

Hey @Georgette.R ,

Zoals @Anja72 aangaf was er inderdaad een storing.

Is het voor jullie beide ondertussen opgelost?

Groetjes,

Lieze

Hey @LiezeH

Bij mij is het ondertussen opgelost 

Groetjes 

Reputatie 1

Bij mij werkt de app al enkele dagen niet. Daarnet gebeld met de technische dienst en zij erkennen het probleem en werken aan een oplossing. Probleem is nu dat ik de app opnieuw geïnstalleerd heb (want meestal is dat het advies) en mijn profiel weg is. Als ik dus wil nagaan of de app terug werkt moet ik de ganse procedure doorlopen om mijn profiel opnieuw aan te maken om dan terug op de technische fout aan te lopen. Het zou dus makkelijker zijn voor mij om ergens te kunnen zien als het probleem opgelost is.

Hey @Tom Demeire ,

Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Er zijn een aantal klanten die gemeld hebben dat ze hinder hebben bij het aanmelden. Onze technische dienst is hiermee bezig. Van zodra ik een concreet antwoord van hen heb, zal ik het je hier laten weten.

Groetjes,

Lieze

Hey @Tom Demeire ,

De technische dienst vroeg me om na te gaan of de meldingen kwamen van klanten die zich in het buitenland bevinden. Is dat bij jou het geval?

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Hey @Tom Demeire ,

De technische dienst vroeg me om na te gaan of de meldingen kwamen van klanten die zich in het buitenland bevinden. Is dat bij jou het geval?

Groetjes,

Lieze

Ik bevond me inderdaad in het buitenland toen het probleem zich voor de eerste maal voordeed. Maar nu ben ik in België en het werkt nog steeds niet. Mijn simkaart is wel een buitenlands nummer.

Bedankt voor de informatie, @Tom Demeire .

Dat is een grote hulp voor de technische dienst om de oorzaak te vinden.

Het wordt zo snel mogelijk opgelost.

Groetjes,

Lieze

Hey @Georgette.R ,

Zoals @Anja72 aangaf was er inderdaad een storing.

Is het voor jullie beide ondertussen opgelost?

Groetjes,

Lieze

Dag lieze,

Bij mij is het ook in orde 👍 

Groetjes Anja

Mag ik hier ook even inpikken? Bij mij en mijn vrouw werkt de app sinds gisteren ook niet meer. We krijgen een foutmelding bij het inloggen dat er een technische storing is.

Ter info: we bevinden ons ook in het buitenland.

Groeten

Joram

Bedankt om dit te delen, @Joramdb . Ik geef door dat klanten nog steeds hinder ondervinden, zodat de technische dienst hieraan kan werken.

Jullie apps zijn zo snel mogelijk terug toegankelijk.

Groetjes,

Lieze

Bedankt om dit te delen, @Joramdb . Ik geef door dat klanten nog steeds hinder ondervinden, zodat de technische dienst hieraan kan werken.

Jullie apps zijn zo snel mogelijk terug toegankelijk.

Groetjes,

Lieze

Beste,

 

Bij mij is toegang tot de app ook al geblokkeerd. Ik bevond/bevind me momenteel in het buitenland

Reputatie 7

Hallo @Frederique_debecker 

Staat je domicilie op een buitenlands adres? Zo ja, dan heb je, vrees ik, te maken met een storing aan onze kant. Mijn oprechte excuses daarvoor.

We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 1

Eigenlijk duurt het wel heel lang om een probleem op te lossen waar je de oorzaak al van kent. Het is nu al een week dat de app niet meer werkt.

Reputatie 1

Ter info, als het kan helpen, ik kan wel inloggen met de kaart van mijn echtgenote op mijn gsm met buitenlands nummer. Haar adres staat in Belgie, mijn adres in het buitenland. Ik ben ook bereid om te helpen bij het testen.

Sinds een aantal dagen ook problemen met de app (blijft laden).

Ik heb ook een adres in het buitenland.

Het zou half deze week zijn opgelost, en er zou een update van de app komen half november.

Als ik Fortis een beetje ken, hopen ze dat de totale update van de Applicatie dit probleem vanzelf verhelpt, en kijkt men daarna verder.

Ik vind het bespottelijk, ze laten ons gewoon in de kou staan., en wij krijgen alleen meer problemen, het is al zo moeilijk om als ondernemer deze tijd te behappen, krijg je dit er nog bij.

Reputatie 1

Het zou half deze week zijn opgelost, en er zou een update van de app komen half november.

Als ik Fortis een beetje ken, hopen ze dat de totale update van de Applicatie dit probleem vanzelf verhelpt, en kijkt men daarna verder.

Ik vind het bespottelijk, ze laten ons gewoon in de kou staan., en wij krijgen alleen meer problemen, het is al zo moeilijk om als ondernemer deze tijd te behappen, krijg je dit er nog bij.

Ik snap echt niet dat een adres in het buitenland een app kan platleggen, laat staan dat ze het nog niet eens kunnen oplossen...

Reputatie 2

Ik snap echt niet dat een adres in het buitenland een app kan platleggen, laat staan dat ze het nog niet eens kunnen oplossen...

Het  adres in het buitenland is niet de oorzaak, maar het gevolg van een of andere blunder. En het zou best kunnen dat de blunder niet zozeer van technische maar eerder van burocratische aard is. Immers, voert men absurde gegevens in, dan zal de computer absurde gegevens afleveren.

En doorgaans bekennen burocraten hun blunders pas nadat hun het mes op de keel werd gezet. En dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn waarom er maar geen uitsluitsel uit de bus komt.

Reputatie 2

... en er zou een update van de app komen half november.

 

Reken er maar niet op, want de beta bevindt zich nog altijd in het prille beginstadium.

Hey allemaal,

De technische dienst vraagt om meer gegevens.

Kunnen jullie mij deze gegevens bezorgen:

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden?
  • In welk land bevinden jullie jullie?
  • In welk land ben je gedomicilieerd?
  • Welke foutmelding krijg je precies?

Alvast bedankt,

Lieze

Reputatie 2

Hey allemaal,

De technische dienst vraagt om meer gegevens.

Kunnen jullie mij deze gegevens bezorgen:

  • In welk land bevinden jullie jullie?
  • In welk land ben je gedomicilieerd?

Dat maakt dus dat jullie  niet eens zouden weten waar de klanten gedomicilieerd zijn?

Mann ...Mann... Mann… Mann.. Mann…!

Overigens, afgaande op de vele reacties her en der lijkt het mij eerder om een burocratisch probleem te gaan. En indien zo zal het doorschuiven van de Zwartepiet naar de klanten de oplossing niet nabij brengen.

Bovendien, dat de “technische dienst” pas na drie weken klooien naar meer gegevens vraagt is bepaald niet geruststellend.

Hey @Krisje ,

Omwille van privacyredenen worden de gegevens die hier gedeeld worden niet gelinkt aan de klantgegevens die wij hebben. Wanneer iemand op de Community informative geeft, mogen wij dit dus niet linken aan bijvoorbeeld het adres dat in ons systeem staat.

Op deze manier kunnen wij vlot alle gegevens verzamelen zonder dat klanten hier onnodig voor moeten bellen.

Dit probleem is nog geen drie weken aan de gang, maar ongeveer een week.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Hey allemaal,

De technische dienst vraagt om meer gegevens.

Kunnen jullie mij deze gegevens bezorgen:

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden?
  • In welk land bevinden jullie jullie?
  • In welk land ben je gedomicilieerd?
  • Welke foutmelding krijg je precies?

Alvast bedankt,

Lieze

Beste Lieze,

Jouw vragen zullen jullie niet verder helpen. Maar lees alstublieft deze info. Ik gebruik een Samsung S10 met nummer van de VAE waar ik ook gedomicilieerd ben. Het probleem ontstond toen in daar was op 27 oktober . In België  op 28 oktober zelfde probleem. Nog steeds in België heb ik de app volledig verwijderd, inclusief cache. Nochtans toen ik het opnieuw installeerde herkende de app mijn profielnaam. Dit betekent dat er nog slordigheden achterblijven op de telefoon. Ik heb dan het profiel van mijn echtgenote geïnstalleerd en dit werkt. Zij is gedomicilieerd in België. Daarna heb ik opnieuw alles verwijderd inclusief cache, hopend dat mijn origineel profiel nu wel weg zou zijn, maar nee, toch niet en terug dezelfde foutmelding. Dan opnieuw succesvol het profiel van mijn vrouw geïnstalleerd. Nu ben ik in de VAE en werk ik nog steeds met het profiel van mijn vrouw. Ik heb de app ook proberen te installeren op een Samsung tablet zonder simkaart, opnieuw tevergeefs met mijn profiel.

Conclusie

  1. Het heeft niets met het type telefoon te maken
  2. Het heeft niets met de simkaart te maken of waar je je ook bevindt
  3. Het heeft alles te maken met de domicilie
  4. De foutmelding zouden jullie inmiddels wel mogen weten uit de voorgaande berichten, maar ik zal het nog eens herhalen: “Error Due to a technical problem the app is currently unavailable. Please try again later. You can also contact the help desk on +32 2 433 40 93. (00)”

Ik hoop dat je hiermee verder kan. Maar toch ontgoocheld dat je niet verder gewerkt hebt met mijn reactie van 2 november (Ter info, als het kan helpen, ik kan wel inloggen met de kaart van mijn echtgenote op mijn gsm met buitenlands nummer. Haar adres staat in Belgie, mijn adres in het buitenland. Ik ben ook bereid om te helpen bij het testen). Misschien is dit forum niet gelinkt aan mijn klantgegevens, maar wel aan mijn email adres.

 

Reputatie 3

@LiezeH 

 

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden? Iphone 11
  • In welk land bevinden jullie jullie? Groot-hertogdom Luxemburg
  • In welk land ben je gedomicilieerd? Groot-hertogdom Luxemburg
  • Welke foutmelding krijg je precies? Geen foutmelding, het blijft constant laden

Reageer