Beantwoord

Problemen met inloggen easy banking app

  • 28 October 2020
  • 43 reacties
  • 4069 Bekeken

Goedemorgen

Kan het zijn dat de easy banking app op het moment niet werkt?

Heb zojuist een bestelling geplaatst op tamaris Com/NL/BE en betaald 

En nu kan ik niet nakijken of het van de rekening af is gegaan. 

Als ik wil inloggen komt er 

Dat er momenteel problemen zijn en kan bellen op het nummer

032 2433 4092

EBA 0001

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 16 November 2020, 10:44

Bekijk origineel

43 reacties

Goedemorgen,

Ik geb net gebeld.

Er is idd een storing, zou vanmiddag terug in orde zijn

Groetjes

Hey @LiezeH

Bij mij is het ondertussen opgelost 

Groetjes 

Reputatie 1

Bij mij werkt de app al enkele dagen niet. Daarnet gebeld met de technische dienst en zij erkennen het probleem en werken aan een oplossing. Probleem is nu dat ik de app opnieuw geïnstalleerd heb (want meestal is dat het advies) en mijn profiel weg is. Als ik dus wil nagaan of de app terug werkt moet ik de ganse procedure doorlopen om mijn profiel opnieuw aan te maken om dan terug op de technische fout aan te lopen. Het zou dus makkelijker zijn voor mij om ergens te kunnen zien als het probleem opgelost is.

Hey @Tom Demeire ,

Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Er zijn een aantal klanten die gemeld hebben dat ze hinder hebben bij het aanmelden. Onze technische dienst is hiermee bezig. Van zodra ik een concreet antwoord van hen heb, zal ik het je hier laten weten.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Eigenlijk duurt het wel heel lang om een probleem op te lossen waar je de oorzaak al van kent. Het is nu al een week dat de app niet meer werkt.

Hey @Georgette.R ,

Zoals @Anja72 aangaf was er inderdaad een storing.

Is het voor jullie beide ondertussen opgelost?

Groetjes,

Lieze

Hey @Tom Demeire ,

De technische dienst vroeg me om na te gaan of de meldingen kwamen van klanten die zich in het buitenland bevinden. Is dat bij jou het geval?

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Hey @Tom Demeire ,

De technische dienst vroeg me om na te gaan of de meldingen kwamen van klanten die zich in het buitenland bevinden. Is dat bij jou het geval?

Groetjes,

Lieze

Ik bevond me inderdaad in het buitenland toen het probleem zich voor de eerste maal voordeed. Maar nu ben ik in België en het werkt nog steeds niet. Mijn simkaart is wel een buitenlands nummer.

Bedankt om dit te delen, @Joramdb . Ik geef door dat klanten nog steeds hinder ondervinden, zodat de technische dienst hieraan kan werken.

Jullie apps zijn zo snel mogelijk terug toegankelijk.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Ter info, als het kan helpen, ik kan wel inloggen met de kaart van mijn echtgenote op mijn gsm met buitenlands nummer. Haar adres staat in Belgie, mijn adres in het buitenland. Ik ben ook bereid om te helpen bij het testen.

Sinds een aantal dagen ook problemen met de app (blijft laden).

Ik heb ook een adres in het buitenland.

Het zou half deze week zijn opgelost, en er zou een update van de app komen half november.

Als ik Fortis een beetje ken, hopen ze dat de totale update van de Applicatie dit probleem vanzelf verhelpt, en kijkt men daarna verder.

Ik vind het bespottelijk, ze laten ons gewoon in de kou staan., en wij krijgen alleen meer problemen, het is al zo moeilijk om als ondernemer deze tijd te behappen, krijg je dit er nog bij.

Reputatie 2

Ik snap echt niet dat een adres in het buitenland een app kan platleggen, laat staan dat ze het nog niet eens kunnen oplossen...

Het  adres in het buitenland is niet de oorzaak, maar het gevolg van een of andere blunder. En het zou best kunnen dat de blunder niet zozeer van technische maar eerder van burocratische aard is. Immers, voert men absurde gegevens in, dan zal de computer absurde gegevens afleveren.

En doorgaans bekennen burocraten hun blunders pas nadat hun het mes op de keel werd gezet. En dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn waarom er maar geen uitsluitsel uit de bus komt.

Hey allemaal,

De technische dienst vraagt om meer gegevens.

Kunnen jullie mij deze gegevens bezorgen:

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden?
  • In welk land bevinden jullie jullie?
  • In welk land ben je gedomicilieerd?
  • Welke foutmelding krijg je precies?

Alvast bedankt,

Lieze

Reputatie 3

@LiezeH 

 

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden? Iphone 11
  • In welk land bevinden jullie jullie? Groot-hertogdom Luxemburg
  • In welk land ben je gedomicilieerd? Groot-hertogdom Luxemburg
  • Welke foutmelding krijg je precies? Geen foutmelding, het blijft constant laden
Reputatie 1

Ik heb al eens heel wat informatie willen delen ivm dit probleem, maar dit werd toen tegengehouden door een moderator (althans dit was de message). Nergens nog iets te bespeuren van mijn antwoord en ik heb ook geen zin meer om alles opnieuw te schrijven. Dus houd ik het bij mijn conclusies:

  1. Het heeft niets met de device te maken. Het werkt niet om mijn gsm (Samsung S10) en ook niet op mijn tablet. Wel op een PC.
  2. Het heeft niets te maken met de simkaart (want het werkt ook niet op een tablet zonder simkaart).
  3. Het heeft niets te maken met de locatie waar je je bevindt, het werkt bij mij niet in de buitenland en ook niet in België. 
  4. Het heeft alles te maken met het profiel. Ik kan op beide devices (gsm en tablet) inloggen met het profiel van mijn echtgenote die in België gedomicilieerd is. Ik ben gedomicilieerd in het buitenland.
  5. Als je de volledige app verwijdert, inclusief cache, en daarna opnieuw installeert, herkent de app toch nog de naam (niet de gegevens) van het laatst geïnstalleerde profiel. Dit betekent dat er nog slordigheden achterblijven.
  6. De app gebruik ik meerdere dagen per week. Plots ging het niet meer. Dit kan volgens mij niet zonder iets te wijzigen en dus moet dit kunnen teruggedraaid worden.

Ik heb voordien al aangegeven dat ik bereid was te testen, maar kreeg geen reactie. Ik denk nochtans wel dat het profiel dat ik gebruik gelinkt is aan mijn email adres. Als er dus interesse is om het probleem op te lossen, mag je me altijd mailen.

 

Ik heb al eens heel wat informatie willen delen ivm dit probleem, maar dit werd toen tegengehouden door een moderator (althans dit was de message). Nergens nog iets te bespeuren van mijn antwoord en ik heb ook geen zin meer om alles opnieuw te schrijven. Dus houd ik het bij mijn conclusies:

  1. Het heeft niets met de device te maken. Het werkt niet om mijn gsm (Samsung S10) en ook niet op mijn tablet. Wel op een PC.
  2. Het heeft niets te maken met de simkaart (want het werkt ook niet op een tablet zonder simkaart).
  3. Het heeft niets te maken met de locatie waar je je bevindt, het werkt bij mij niet in de buitenland en ook niet in België. 
  4. Het heeft alles te maken met het profiel. Ik kan op beide devices (gsm en tablet) inloggen met het profiel van mijn echtgenote die in België gedomicilieerd is. Ik ben gedomicilieerd in het buitenland.
  5. Als je de volledige app verwijdert, inclusief cache, en daarna opnieuw installeert, herkent de app toch nog de naam (niet de gegevens) van het laatst geïnstalleerde profiel. Dit betekent dat er nog slordigheden achterblijven.
  6. De app gebruik ik meerdere dagen per week. Plots ging het niet meer. Dit kan volgens mij niet zonder iets te wijzigen en dus moet dit kunnen teruggedraaid worden.

Ik heb voordien al aangegeven dat ik bereid was te testen, maar kreeg geen reactie. Ik denk nochtans wel dat het profiel dat ik gebruik gelinkt is aan mijn email adres. Als er dus interesse is om het probleem op te lossen, mag je me altijd mailen.

 

Tom,

Ik vind het net zo vervelend als jij en ervaart exact hetzelfde probleem. Ik ga intern eens luisteren wat het probleem nu juist is.

mvg

Stefaan Haegeman

Reputatie 7

Bedankt voor alle info @pieterp . Ik heb je gegevens nogmaals doorgegeven aan de collega’s die aan een oplossing werken. Het gaat om een vrij complex probleem, al is de achterliggende oorzaak ondertussen wel gevonden en hopen we het zo snel mogelijk in orde te krijgen.

Ik heb ook een banner bovenaan onze Community geplaatst. Via die banner en dit artikel houden we je op de hoogte.

Bedankt voor de informatie, @Tom Demeire .

Dat is een grote hulp voor de technische dienst om de oorzaak te vinden.

Het wordt zo snel mogelijk opgelost.

Groetjes,

Lieze

Hey @Georgette.R ,

Zoals @Anja72 aangaf was er inderdaad een storing.

Is het voor jullie beide ondertussen opgelost?

Groetjes,

Lieze

Dag lieze,

Bij mij is het ook in orde 👍 

Groetjes Anja

Mag ik hier ook even inpikken? Bij mij en mijn vrouw werkt de app sinds gisteren ook niet meer. We krijgen een foutmelding bij het inloggen dat er een technische storing is.

Ter info: we bevinden ons ook in het buitenland.

Groeten

Joram

Bedankt om dit te delen, @Joramdb . Ik geef door dat klanten nog steeds hinder ondervinden, zodat de technische dienst hieraan kan werken.

Jullie apps zijn zo snel mogelijk terug toegankelijk.

Groetjes,

Lieze

Beste,

 

Bij mij is toegang tot de app ook al geblokkeerd. Ik bevond/bevind me momenteel in het buitenland

Reputatie 7

Hallo @Frederique_debecker 

Staat je domicilie op een buitenlands adres? Zo ja, dan heb je, vrees ik, te maken met een storing aan onze kant. Mijn oprechte excuses daarvoor.

We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 1

Het zou half deze week zijn opgelost, en er zou een update van de app komen half november.

Als ik Fortis een beetje ken, hopen ze dat de totale update van de Applicatie dit probleem vanzelf verhelpt, en kijkt men daarna verder.

Ik vind het bespottelijk, ze laten ons gewoon in de kou staan., en wij krijgen alleen meer problemen, het is al zo moeilijk om als ondernemer deze tijd te behappen, krijg je dit er nog bij.

Ik snap echt niet dat een adres in het buitenland een app kan platleggen, laat staan dat ze het nog niet eens kunnen oplossen...

Reputatie 2

... en er zou een update van de app komen half november.

 

Reken er maar niet op, want de beta bevindt zich nog altijd in het prille beginstadium.

Reageer