Beantwoord

Visa debit kaart toevoegen in Payconiq lukt niet

  • 2 February 2022
  • 29 reacties
  • 1060 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 11 reacties

Beste, ik kan mijn Visa debet kaart niet toevoegen in de Payconiq app via iPhone.
ik krijg deze foutmeldingen als ik mijn kaart nr en vervaldatum heb ingegeven. 
Ik heb de app reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes. 
Wat kan ik doen om dit te laten werken? Mijn vorige bankkaart werkte perfect hiermee… 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 27 May 2022, 14:22

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7

Hallo @VHB 

Heb je nieuw debetkaart al volledig geactiveerd door eenmaal met de chip en je pincode te betalen in een fysieke winkel? Dat is noodzakelijk vooraleer bijkomende functionaliteiten zoals online betalingen en Payconq by Bancontact zullen werken.

Beste, dit is al verschillende keren gebeurd 
in supermarkten, tankstations etc. 
 

Beste, ik kan mijn Visa debet kaart niet toevoegen in de Payconiq app via iPhone.
ik krijg deze foutmeldingen als ik mijn kaart nr en vervaldatum heb ingegeven. 
Ik heb de app reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes. 
Wat kan ik doen om dit te laten werken? Mijn vorige bankkaart werkte perfect hiermee… 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heel erg frustrerend dat je betaalt voor bankdiensten en dat je dan nog moet gaan strijden om zoiets simpels werkend te krijgen. 

Ook ik heb alle “hou-ze-effe-bezig” oplossingen al geprobeerd, in fysieke winkels betaald, de app eraf gesmeten en terug geinstalleerd, en mijn smartphone af en op gezet. 

Reputatie 7

Hallo @Jeffow @VHB 

Hebben jullie een debetkaart van BNP Paribas Fortis of van Hello bank? Welke van deze twee banken kiezen jullie wanneer je de kaart toe wilt voegen?

Kunnen jullie eventueel ook eens proberen om een betaling via QR-code te bevestigen via de optie Scannen in Easy Banking App en me laten weten of dat wel lukt?

Hallo @YannickB 

ik heb een BNP Fortis Visa Debit kaart. 
De scan functie op de app werkt bij mij perfect. 
 

Ik heb de kaart ook gekoppeld aan mijn touch-id op mijn iPhone. Dit werkt ook, maar in zeer beperkte mate, tov mijn vroegere bankkaart. In sommige winkels lukt het niet meer. 

Ook deel ik de mening van @Jeffow hierboven! Met mijn vorige kaart werkte alles perfect. Nu krijg ik ongevraagd een nieuwe Visa Debit kaart, moet ik alles wederom gaan instellen (met de nodige problemen en rompslomp) en het werkt niet zoals voorheen. Zeer jammer en frustrerend… 

mvg, Bart 

Reputatie 7

Bedankt Bart.

Aangezien je een iPhone hebt, maak je dan ook gebruik van Safari? Of heb je toevallig een andere browser geïnstalleerd en ingesteld als standaard?

@YannickB 

Ik gebruik idd de standaard Safari webbrowser. 

Hallo @YannickB 

ik heb een BNP Fortis Visa Debit kaart. 
De scan functie op de app werkt bij mij perfect. 
 

Ik heb de kaart ook gekoppeld aan mijn touch-id op mijn iPhone. Dit werkt ook, maar in zeer beperkte mate, tov mijn vroegere bankkaart. In sommige winkels lukt het niet meer. 

Ook deel ik de mening van @Jeffow hierboven! Met mijn vorige kaart werkte alles perfect. Nu krijg ik ongevraagd een nieuwe Visa Debit kaart, moet ik alles wederom gaan instellen (met de nodige problemen en rompslomp) en het werkt niet zoals voorheen. Zeer jammer en frustrerend… 

mvg, Bart 

Ik heb ondertussen al naar de helpdesk gebeld, daar zeiden ze gewoon “bel naar payconiq”, wel wel, verrassing die hebben mijn account “ge-reset” en het werkt nog niet! 

Reputatie 7

Hallo @VHB @Jeffow 

Ik ben hier nog verder achteraan gegaan en we zouden dit probleem in het verleden ook al zijn tegengekomen wanneer er geprobeerd werd om Payconiq te activeren via specifieke netwerken. 

Maken jullie gebruik van een wifi-netwerk? Zo ja, kunnen jullie het dan eens proberen via een ander netwerk of via 4G? Mocht een van jullie een VPN gebruiken, dan raad ik je ook aan om die tijdelijk uit te schakelen.

Beste @YannickB 

zoals je bovenstaand kan zien, net geprobeerd op 4G Proximus en het werkt eveneens niet… 

 

mvg, Bart 

Ik heb exact hetzelfde probleem, exact dezelfde fouten, ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd en gsm opgestart, maar het probleem blijft. Ik heb een android gsm. Ook BNP Fortis Visa Debit kaart.

 

Reputatie 7

Ik heb exact hetzelfde probleem, exact dezelfde fouten, ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd en gsm opgestart, maar het probleem blijft. Ik heb een android gsm. Ook BNP Fortis Visa Debit kaart.

 

Hallo @friedafinaut ,

Aangezien jij met Android werkt; weet je toevallig welke browser je gebruikt? Is dat bijvoorbeeld Google Chrome, of gebruik je de standaard browser van het merk van je toestel? Op Android is er namelijk een gekend probleem waarbij Payconiq by Bancontact niet correct kan doorlinken naar de pagina van de bank wanneer je bepaalde browsers gebruikt. Bijvoorbeeld die van Samsung.

@YannickB 
Vandaag ook nog eens met de Easy Banking Helpdesk gebeld en daar ook nog 2 suggesties gekregen voor mijn iPhone.

1 ==> wis het cache geheugen van uw safari browser en probeer opnieuw

Niet gelukt

2==> maak van Google Chrome je standaardbrowser en probeer opnieuw 

Eveneens Niet gelukt…

Ik ben hier nu (los van deze post) al 2 weken mee bezig en niemand krijgt het in orde. 
Het wordt nu wel stilaan tijd dat dit probleem opgelost geraakt.

ik werk inderdaad met Google Chrome, die van Samsung heb ik eraf gegooid

 

ik werk inderdaad met Google Chrome, die van Samsung heb ik eraf gegooid

 

en lukt het dan? Ik heb gewoon een oneplus en echt àlles werkt, behalve payconiq. 

Reputatie 7

@friedafinaut @VHB @Jeffow 

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik stuur jullie meteen elk een privébericht om nog wat meer info te kunnen verzamelen.

Ik heb hier net hetzelfde probleem, ik krijg mijn nieuwe visa-debet kaart niet gekoppeld en ook alle bovenstaande adviezen gevolgd, dit is heel frustrerend op deze manier , want ik gebruikte Payconiq altijd en nu kan dit niet meer :-( er moet dringend iets aan gedaan worden als zoveel mensen hiermee zitten. 

 

Reputatie 7

@VHB @Jeffow 

Op basis van de info die we van jullie via privébericht hebben ontvangen, zal er nog een reset op niveau van Payconiq by Bancontact uitgevoerd worden. Die is vorige week aangevraagd, maar we wachten voorlopig nog op een bevestiging van hen.

Ondertussen blijven we dit ook verder onderzoeken. Een van de mogelijke pistes die we bekijken is dat er toch een (cache) probleem is met onze pagina’s die in de browser van je toestel geopend worden. Een voorlopige oplossing zou dan zijn om, ongeacht de browser die je gebruikt, te wisselen naar een andere.

Is een van jullie in de mogelijkheid om dit te proberen?

@YannickB 
Ik heb het net even getest.
Via Wifi, Safari browser, caches gewist, kaart proberen toevoegen via de Payconiq app ==> mislukt
Via Wifi, Chrome browser, caches gewist, kaart proberen toevoegen via de Payconiq app ==> mislukt
Via 4G, Safari browser, caches gewist, kaart proberen toevoegen via de Payconiq app ==> mislukt
Via 4G, Chrome browser, caches gewist, kaart proberen toevoegen via de Payconiq app ==> mislukt

dus dit werkt ook niet bij mij…
Telkens weer de bovenstaande foutmelding met “betaling geweigerd”...

 

@YannickB 

vandaag nogmaals getest. 
De Payconiq app is ge-update en ik heb de nieuwste iOS. 
 

wederom met hetzelfde resultaat:

niet gelukt en dezelfde foutmelding zoals in mijn begin post… 

Reputatie 7

@YannickB

vandaag nogmaals getest. 
De Payconiq app is ge-update en ik heb de nieuwste iOS. 
 

wederom met hetzelfde resultaat:

niet gelukt en dezelfde foutmelding zoals in mijn begin post… 

Bedankt om het alsnog te testen. We blijven het verder onderzoeken, al heb ik momenteel jammer genoeg nog geen nieuws. Ik hou je alvast op de hoogte van zodra ik meer weet.

Reputatie 7

@VHB ondertussen nog een bijkomende vraag; kies je in de lijst van banken voor BNP Paribas Fortis? Heb je dezelfde foutmelding wanneer je voor ‘Andere bank’ kiest?

@YannickB 

“Andere bank” staat niet in de lijst… 

Mvg, 

Bart 

@YannickB 

ondertussen zijn we meer dan een maand verder en de Payconiq activatie werkt nog altijd niet… 

Is er enigszins zicht op een oplossing?? 

Reputatie 4

Hallo, @VHB,

We hebben helaas op dit moment nog geen verdere update voor dit probleem.

Reageer